خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران:

نسبت به سرنوشت فردی و اجتماعی بی‌تفاوت نباشیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۸۱۹

همایش بانوی فرزانه به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله با حضور وزیر آموزش و پرورش کشور و جمعی از مسئولان صبح امروز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ابتدای این همایش "علیرضا کریمیان" مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: موضوع الگو و الگو پذیری یکی از نیازهای طبیعی بشر است. همه انسان ها نیازمند الگویی برای زندگی هستند تا آثار تربیتی آن الگو را در زندگی شاهد باشند.

کریمیان تصریح کرد: الگو، موقعیتی تربیتی برای هر فرد است و نقش الگو در زندگی نقطه عطف محور رشد و تربیت اخلاقی هر فرد است. در دین اسلام به الگوی زندگی تاکید شده و در قرآن نیز به همه ما توصیه کردند که در زندگی الگو داشته باشیم.

او افزود: در قرآن یکی از الگوها، وجود ارزشمند پیامبر اسلام (ص) است و ایشان را الگوی شایسته و اسوه حسنه مؤمنین معرفی کرده و می توانیم از وجود مبارک ایشان بهره برداری کنیم و در همه شئون ایشان را الگو کنیم. پیامبر در فضاهای مختلف حضرت زهرا (س) را پاره تن خود دانستند و از وجود خود معرفی کردند و این به ما می گوید وجود نازنین حضرت زهرا از وجو پیامبر جدا نیست و هردو یک هدف دارند.

او با بیان ویژگی‌های متفاوت بانوان و نیاز به انتخاب الگویی متناسب با این خصلت ها اظهار کرد: شاید به خاطر خلق و خو و ویژگی بانوان لازم است آنها از جنس خود الگویی  داشته باشند تا از او پیروی کنند و ویژگی شخصیتی آن الگو را در خود پرورش دهند و حضرت زهرا (س) موقعیت ممتازی برای پیروان اهل بیت است به ویژه برای بانوان که ایشان را الگوی خود در زندگی قرار دهند. حضرت زهرا (س) علی رغم مسئولیت‌های روزانه، اجتماعی و مادر چند کودک خردسال بودن، در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی ایفای نقش می کردند.

کریمیان ادامه داد: ما نمی توانیم نسبت به آینده جامعه و آینده سیاسی کشور بی تفاوت باشیم و می دانیم که حضرت زهرا (س)با همه مشغله ها در جریانی سیاسی، بعد از وفات پیامبر اسلام ایفای نقش می کنند.بنابراین ما نیز باید نسبت به سرنوشت فردی و اجتماعی، احساس مسئولیت کنیم و بی تفاوت نباشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در آخر از اهتمام وزیر آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس و تشکیل کلاس‌ها به صورت حضوری برای جلوگیری از خدشه در روند آموزش کشور تشکر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز