خبرگزاری کار ایران

برای اولین بار در سال ۱۴۰۱؛

حقابه محیط‌زیستی تالاب بختگان رهاسازی شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۱۶۹۹

اولین مرحله رهاسازی حقابه محیط‌زیستی تالاب‌های پایین دست سد درودزن از جمله تالاب بختگان در سال ۱۴۰۱ انجام شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، عطا پورشیرزاد، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس از انجام اولین مرحله رهاسازی حقابه تالاب‌های پایین دست سد درودزن از جمله تالاب بختگان در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

پورشیرزاد در آیین رهاسازی حقابه محیط زیستی تالاب بختگان ضمن بیان اینکه احیای تالاب‌های فارس، یک مطالبه مردمی است، از رهاسازی بخشی از حقابه تالاب بختگان ابراز خرسندی کرد. 

وی با بیان ضرورت تداوم تخصیص حقابه محیط زیستی تالاب ها برای احیای آنها و جلوگیری از خشکیدگی تالاب ها خاطر نشان کرد: خشک شدن تالاب‌ها آنها را به کانون ریزگرد‌ها تبدیل خواهد کرد و تاثیر زیادی بر زیست بوم و جوامع محلی اطراف تالاب‌ها می‌گذارد و همچنین سبب شور شدن اراضی کشاورزی خواهد شد.

پورشیرزاد ‌از توجه ویژه ایمانیه استاندار فارس و رییس ستاد احیای تالاب‌های استان برای تخصیص حقابه تالاب تقدیر کرد. 

پورشیرزاد با بیان اینکه برداشت بی‌رویه از چاه‌های کشاورزی تاثیر زیادی بر خشک شدن تالاب‌ها داشته است، بیان کرد: کشاورزان باید در برداشت آب دقت کنند، زیرا با کاهش سطح آب های زیر زمینی، تالاب ها از بین می روند و از طرفی ضمن کاهش آب چاه‌ها نهایتا منجر به شور شدن آب آنها خواهد شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس با اشاره به ‌اهمیت توجه به منافع مردمی در احیای تالاب‌ها از مردم خواست تا با مشارکت موثر زیست بومی برای حفاظت و حراست از تالاب ها با دست اندرکان حفظ تالاب‌ها، همراه و هم سو شوند. 

پورشیرزاد با این رهاسازی و ادامه دار بودن آن به میزان صد میلیون متر مکعبی که در ستاد احیا تالاب‌های استان مصوب شده این امیدواری وجود دارد که بزرگترین انجیرستان دیم جهان از خشکی نجات یافته و از طراوت این آب استفاده کند. 

وی ادامه داد: دستگاه های همکار با اداره کل محیط زیست استان همکاری شایسته ای در موضوع رهاسازی حقابه تالاب دارند البته امیداست این همکاری با جدیت ادامه یابد. 

این مقام مسئول با قدردانی از جوامع اطراف تالاب گفت: مردم به سطحی از آگاهی در خصوص خطرات محیط زیستی دست‌ یافته اند که امروزه مشارکت و حمایت موثری از طرح های محیط زیستی  و احیایی دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز