خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران:

برنامه چهارم شهرداری به شکل عملیاتی تدوین شده است/ می‌خواهیم شهرداری را به سرعت قبلی بازگردانیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۱۳۷۷

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر ضمن تشریح نحوه تدوین و تصویب برنامه چهارم شهرداری تهران گفت: تلاش ما بر این بود که با توجه به منابع مشخص و محدودی در شهرداری تهران وجود دارد برنامه‌ چهارم به شکلی عملیاتی تنظیم شود. مسیر توسعه شهر تهران در چند سال گذشته متاسفانه به دلایل مختلف دچار توقف شد و امروز دوباره می خواهیم به همان سرعت قبلی برگردیم.

به گزارش ایلنا، محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در نشست خبری امروز که به مناسبت تصویب برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهرداری تهران و با حضور مهدی چمران، رئیس پارلمان شهری پایتخت و میثم مظفر، رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران برگزار شد، گفت: بر اساس ماده 19  نوسازی و عمران، شهرداری مکلف است برنامه‌های پنج ساله را تدوین و به تصویب شورای اسلامی شهر برساند. 

وی افزود: به استناد نامه جدیدی که در سال 1401 سازمان شهرداریها و دهیاری‌های وزارت کشور ارسال کرد، شوراها ملزم به این هستند که برنامه های توسعه را چهارساله تدوین کنند تا در همان بازه زمانی که خودشان مدیریت را برعهده دارند، برنامه را تدوین و اجرایی کنند. به همین دلیل در این دوره، برنامه شهرداری را به جای پنج سال برای چهار سال تدوین کردیم تا شهرداری در هر دوره مدیریتی، بتواند نسبت به برنامه‌ای که به طور خاص برای آن دوره تدوین می‌شود، پاسخگو باشد. 

آخوندی با بیان این که تدوین برنامه چهارم شهرداری تهران با تلاش همکاران خدوم شهرداری انجام شد، گفت: دوستان ما در شهرداری از اردیبهشت امسال مقدمات کار را برای تدوین برنامه شروع کردند. جلسات کارشناسی، کارگروه ها و کمیته هایی در این خصوص تشکیل دادند و در این راه همکاران ما در شهرداری خصوصا افرادی که در این حوزه تجربه داشته اند به ایفای نقش پرداختند. 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران تاکید کرد: در تدوین این طرح بدون برون‌سپاری از ظرفیت‌های داخلی به درستی بهره گیری شد. بعد از پنج الی شش ماه کار کارشناسی در شهرداری و آماده شدن نسخه اولیه برنامه طی 60 الی 70 روز گذشته همکاران ما در شورا خصوصا کارشناسان کمیسیون‌ها بررسی های لازم را انجام دادند و نتیجه آن به کمیسیون تلفیق ارائه شد.

عضو پارلمان شهری پایتخت ادامه داد: چهار جلسه کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر تهران برای بررسی برنامه چهارم برگزار شد و پس از اعمال تغییرات لازم برنامه به صحن شورا ارائه و نهایتا به تصویب نمایندگان مردم رسید. تلاش ما بر این بود که با توجه به منابع مشخص و محدودی در شهرداری تهران وجود دارد برنامه‌ چهارم به شکلی عملیاتی تنظیم شود. مسیر توسعه شهر تهران در چند سال گذشته متاسفانه به دلایل مختلف دچار توقف شد و امروز دوباره می‌خواهیم به همان سرعت قبلی برگردیم. 

وی در پایان تصریح کرد: برگرداندن شهرداری تهران به سرعت قبلی اجرای برنامه‌ها بسیار سخت و زمان‌بر است، ولی ما با تمام وجود کار خواهیم کرد تا بتوانیم به این هدف دست یابیم و تمام اهداف تعیین‌شده در برنامه چهارم شهرداری را محقق کنیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز