خبرگزاری کار ایران

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران:

از نگاه اسلام زن بازیگر نیست، کارگردان است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۰۱۰۵

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: در نگاه غرب نقش زن به عنوان بازیگر و هنرپیشه است، اما دین اسلام می فرماید؛ زن بازیگر نیست، بلکه کارگردان است و حضرت زهرا (س) و حضرت خدیجه (س) کارگردانی کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سوده نجفی عضو هیات رئیسه شورای شهر در همایش گرامیداشت مقام زن و روز مادر در شهرستان اسلام آباد غرب ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: با نگاهی به تاریخ، بانوان با ایمان و پاکدامنی همچون حضرت آسیه (س) که با همسری همچون فرعون و حضرت مریم (س) را می بینیم که پیامبرانی در دامان خود پرورش می دهند و در صدر اسلام بانویی نظیر حضرت خدیجه (س)، که تمام ثروتش را برای گسترش دین اسلام هزینه نمود و در سختی‎های شعب ابی‌طالب در کنار پیامبر(ص) بود.

وی با تاکید بر اینکه حضرت زهرا‌(س) در همسرداری، تربیت فرزند و مادری سردمدار است و کمتر درباره بُعد اجتماعی و سیاسی این بانوی بزرگ اسلام اشاره شده است؛ افزود: اولین کسی که از ولایت دفاع کرد حضرت زهرا‌(س) بود و دفاع ایشان از همسرش نبود بلکه دفاع از اصل ولایت بود و حضرت زینب(س) نیز تربیت یافته مکتب این بانوی بزرگ بود که در کربلا و پس از واقعه کربلا نقش آفرینی کرد و اگر حضرت زینب(س) نبود کربلا در کربلا می ماند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: نیمی از جمعیت کشور ما را زنان تشکیل داده‌اند و تربیت نیمی دیگر از جمعیت کشور نیز بر عهده زنان است و به‌ فرموده امام خمینی(ره) از دامن زن، مرد به‌ معراج می‌رود و اگر زن نبود مرد هم به این مقام والا نمی‌رسید.

وی با بیان اینکه وظیفه بانوان در این برهه از انقلاب بسیار سخت است به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص الگوی سوم زن انقلاب اسلامی یا زن تراز انقلاب اسلامی به معنی زنی که نه شرقی و نه غربی و سنتی و در حاشیه باشد و نه بازیچه و ابزارجنسی دست مردان شود بلکه زنی است که پاک، عفیفه، نجیب و شریف است و در متن و مرکز فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی قرار دارد اشاره کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید به اهمیت نقش زنان در پیروزی انقلاب گفت: زنان ما در راهپیمایی‌ها دوشادوش مردان مبارزه کردند تا انقلاب به پیروزی رسید و در دوران جنگ علاوه بر امدادرسانی در پشت جبهه برخی از بانوان ما حتی طعم زندان های رژیم بعث عراق را چشیدند.

سوده نجفی خاطرنشان کرد: زنان در پشتیبانی از جبهه‌های دفاع مقدس و حتی در عملیات مرصاد نقش پر‌رنگی ایفا کردند که تنها از شهرستان اسلام آباد غرب یک ‌هزار و 280 شهید، دو هزار و 380 جانباز و 161 زن شهیده نثار انقلاب اسلامی شده است.

وی با اشاره به سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری، گفت: رهبرمعظم انقلاب حجت را بر ما تمام کردند که فرمودند زنان باید در تصمیم‌سازی های کلان کشور حضور داشته باشند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه در برخی سیاستگذاری ها باید مصالح بانوان در نظر گرفته شود و تصمیم‌ها باید زنانه باشد تاکید کرد: در چنین مواردی آقایان نمی توانند با نگاه مردانه سیاستگذاری زنانه بکنند و در اینجا لازم است زنان در سیاست های کلان شرکت نمایند و در مدیریت های کلان نقش داشته باشند.

وی اذعان کرد: در نگاه غرب نقش زن به عنوان بازیگر و هنرپیشه است، اما دین اسلام می فرماید؛ زن بازیگر نیست، بلکه کارگردان است و حضرت زهرا (س) و حضرت خدیجه (س) کارگردانی کردند. پس زنان ما باید نقش کارگردانی را ایفا کنند و نباید هنرپیشه باشند و باید در فعالیت های اجتماعی سیاسی و ... حضور پررنگ داشته و در سرنوشت خود دخیل باشند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: دشمن با مطالعه 43 ساله بر روی ارزش های انقلاب به بهانه حجاب در کشور ما فتنه ایجاد و بر ارزش های ما هجمه وارد کرد و در این جبهه به فرموده مقام معظم رهبری وظیفه ما جهاد تبیین است.

نجفی خاطرنشان کرد: در این برهه از زمان نقش زنان در خنثی سازی فتنه دشمنان مهمتر از مردان است لذا ما نباید ولایت و علی زمان را تنها بگذاریم بلکه باید گوش به فرمان ولایت فقیه باشیم و راه شهدا را ادامه دهیم تا فردای قیامت شرمنده شهدا نباشیم و امیدواریم که حضرت زهرا(س) الگوی همه زنان مسلمان ما در زندگی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز