خبرگزاری کار ایران

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری مطرح کرد:

نخبگانی که میهن پرست هستند، میهن را در حد پرستش دوست دارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۶۳۸۸

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: نخبگانی که میهن پرست هستند، میهن را در حد پرستش دوست دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در مراسم تجلیل از سورنا ستاری، که عصر امروز برگزار شد، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با اشاره به اهمیت نخبگی و تعاریف آن گفت: ما به آدمی نخبه می گوییم که صفات خوبش نسبت به جامعه اطرافش بالاتر و خاص‌تر باشد. نخبگی یعنی انسانی کامل بودن و نخبگی کامل یعنی فرد در همه صفات سرآمد است. 

او افزود: یکی از صفات انسان کامل صفت میهن دوستی است که این صفت در هر انسانی وجود دارد. این صفت وقتی به درجه عالی برسد می‌شود میهن پرستی و  تفاوت نخبه کامل نیز در میهن دوستی و میهن پرستی است. میهن پرستی و  پرستش با دوست داشتن فرق دارد. ما به همه مادران سرزمین احترام می گذاریم و دوستشان داریم اما به مادر خودمان در حد پرستش احترام می گذاریم. نخبگانی که میهن پرست هستند،  میهن را در حد پرستش دوست دارند. وقتی مادرمان مشکل دارد اگر انسان موجهی باشیم بیشتر برایش ارزش و وقت می گذاریم و نگرانش می‌شویم و این وطن نیز چون مادر ماست یعنی وطن مادر همه ماست. شهید ستاری و سورنا ستاری مهم ترین بارزه شان میهن پرستی است. 

دهقانی افزود: در کلام  و صحبت سورنا ستاری و حتی در عصبانیت هایش خیلی میهن پرستی وجود دارد. او وقتی می بیند به جوانی یا شرکتی بی توجهی می شود واقعا ناراحت می شود و این ناشی از میهن پرستی او است. کسی که در دولت حضور دارد بیشتر از نخبگان مشکلات را می بیند و اذیت می‌شود. ستاری ویژگی دیگری هم دارد اینکه امانت دار خوبی در معاونت علمی نبود. معاونت علمی که او برعهده گرفت با معاونت های قبلی فرق زیادی داشت.  امروز کشور پر از معاونت های امانت دار است که در چند سال معاونت همانطور که معاونت را برعهده گرفتند به دیگری واگذار می‌کنند، اما وقتی به دوران معاونت سورنا ستاری نگاه می کنیم، شهادت می دهیم او امانت داری نکرد و  او این معاونت را در این سال‌ها واقعا بسط و رشد داد و بزرگش کرد. 

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: از همه می‌خواهم که دعا کنند چند سال دیگر اقتصاد دانش بنیان کشور را به بزرگترین بعد اقتصادی کشور تبدیل کنیم و بهترین شرایط را برایش رقم بزنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز