خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر اقتصاد در تشریح اقدام هفتاد و سوم از پروژه صد روز، ۱۰۰ اقدام عنوان کرد:

رقابت میان بانک ها منجر به شفافیت صنعت بانکداری شد

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۵۵۰

حسین قضاوی معاون امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد گفت: درحال حاضر بین بانک ها فضای رقابتی به وجود آمده و این بنگاه های اقتصادی با توسعه راهکارهای فناوری محور توانسته اند خدمات نوینی را به مردم ارائه دهند.

به گزارش ایلنا؛ حسین قضاوی درخصوص توسعه راهکارهای فناوری محور بیان کرد: امروزه در دنیا بهره وری به نوآوری و نوآوری نیز به فناوری اطلاعات متکی است. با نگاهی گذرا به فعالیت بنگاه های اقتصادی می توان دریافت که با یک نوآوری ساده بسیاری از کسب و کارها شکل گرفته است.

قضاوی در ادامه گفت: گسترش اطلاعات در دنیا در حال افزایش است و ایران از این قانون مستثنی نیست. از نظر فناوری سرعت اینترنت در دولت یازدهم افزایش یافته و این موضوع به اندازه ای در صنعت بانکداری تاثیر گذاشته است که حتی مدیران عامل بانک‌ها هم نمی‌توانند پیش‌بینی کنند که در سه سال آینده بانکداری چگونه خواهد بود.

معاون وزیر اقتصاد افزود: هر دولتی با توجه به امکانات خود تلاش می کند تا در عرصه های مختلف دستاوردهایی داشته باشد و تحولات مثبتی صورت بگیرد. در دولت یازدهم همگام با تحولاتی که در حوزه فناوری اطلاعات در دنیا اتفاق افتاده است در عرصه های مختلف اقتصادی پیشرفت های ملموسی رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه دولت یازدهم در زمینه توسعه راهکارهای فناوری محور چه گام هایی برداشته است گفت: با توجه به آمارهای موجود، عملکرد دولت یازدهم در بهتر شدن زیرساخت ها در حوزه فناوری اطلاعات قابل تقدیر است. اگر نگاهی گذرا به 2 یا 3 سال قبل داشته باشیم در میابیم که در این حوزه تغییر و تحول چشمگیری صورت گرفته است. امروزه با توسعه راهکارهای فناوری محور، بسیاری از خدمات مالی و پولی در کشور ما همانند دنیا انجام می‌شود. یکی دیگر از دستاوردهای دولت تدبیر و امید کاهش فاصله بانک ها در زمینه استفاده از فناوری و توسعه راهکارهای فناوری محور بوده است به طوری که امروزه بانک ها در این زمینه با یکدیگر رقابت می کنند.

قضاوی درخصوص تأثیر فناوری اطلاعات بر زندگی مردم بیان داشت: اگر متخصصان حوزه فناوری اطلاعات بتوانند با افرادی که در حوزه های تخصصی کسب و کار فعالیت می کنند ارتباط مناسبی برقرار کنند و تحلیل مناسبی از بازار بدست بیاورند، می توانند دست به نوآوری هایی بزنند و سامانه ها و نرم افزارهایی درست کنند که به افزایش بهره وری در تولید در حوزه های مختلف بیانجامد.

وی در ادامه گفت: امروزه تمامی خدماتی که در بخش های مختلف به مردم ارائه می شود بر اساس نوآوری های حوزه فناوری اطلاعات و در بستر اینترنت رخ داده است. بنابراین می توان گفت که اگر نوآوری به فناوری اطلاعات متکی باشد، می توند موجب افزایش رفاه جامعه شود و زمینه اشتغال را بیشتر فراهم کند. توسعه راهکارهای فناوری محور نیز در بخش بانک ها نیز باعث شده است که سرعت خدمات دهی به مردم افزایش یابد.

معاون وزیر اقتصاد در بحث توسعه راهکارهای فناوری محور که کدام بانک بیشترین دستاورد و عملکرد بهتری داشته است افزود: زمانی می توانستیم بگوییم که بانک ها در زمینه توسعه راهکارهای فناوری محور فاصله زیادی با یکدیگر دارند، خوشبختانه امروزه با مقایسه بانک ها و خدماتی که به مردم ارائه می دهند، درمی یابیم که تمامی خدمات بانک ها به صورت نرم افزاری و مبتنی بر اینترنت به مشتریان داده می شود.

قضاوی گفت: برخی از بانک ها در حوزه به کار گیری سخت افزار و نرم افزارهای جدید پیشتاز هستند اما خوشبختانه فاصله بانک ها با یکدیگر قابل ملاحظه نیست و تمام بانک ها تلاش می کنند در این عرصه رقابت خدمات بهتر و مطلوب تری به مشتریان خود ارائه دهند. بنابراین نمی توان گفت که کدام بانک در زمینه توسعه فناوری محور پیشتاز بوده است.

قضاوی با اشاره به اینکه فضای رقابتی چه تاثیری بر روند بهتر شدن خدمات بانک ها به مشتریان دارد بیان کرد: در بین بانک ها فضایی ایجاد شده است که رقابت و شفافیت وجود دارد. متخصصان نرم افزاری و سخت افزاری در کشور به لحاظ عرضه در وضعیتی قرار دارد که همه کاربران (بانک ها و شرکت ها) می توانند از خدمات آن استفاده کنند که این فضای رقابتی هزینه تجهیز نرم افزارها و سخت افزارها را به طور نسبی کاهش داده و ظرفیتی را در حوزه بانک ها ایجاد کرده است که خیلی باهم تفاوت نداشته باشند.

وی در خاتمه گفت: فضای رقابتی موجب شده است که اگر بانکی نوآوری در خدمات خود ایجاد کند،  بانک های دیگر با زمان محدود خود را به بانک پیشتاز برسانند. هنگامی که نوآوری در بانک ها وجود داشته باشد قطعا مشتریان رضایت بیشتری نسبت به بانک عامل خواهند داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز