خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات:

ارتقا سلامت اداری با مشارکت همه ذی‌نفعان امکان‌پذیر است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۶۲۵۶

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، ارتقا سلامت اداری را با مشارکت همه ذی‌نفعان امکان‌پذیر دانست.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، سید مجتبی هاشمی در نشست روسا، کارشناسان مسئول و کارشناسان ادارات ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات قطب ۳ کشوری، شامل استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای فرهنگی اظهار داشت: باید اولویت‌ها را بشناسیم و برای اجرای مسائل و مشکلات آموزش‌وپرورش قدم برداریم، همچنین سلامت اداری یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم است که شامل فساد ستیزی، مردم‌داری و عدالت اجتماعی است و یکی از مباحثی که در برنامه‌ریزی‌ها باید توجه کنیم، مقابله با فساد است. 

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات افزود: در سیاست‌های کلی نظام اداری، ۲۶ راهبرد وجود دارد که باید آن‌ها را بشناسیم و به سیاست‌های اجرایی آموزش‌وپرورش تبدیل کنیم. 

وی بابیان اینکه سطح انتظار مردم از آموزش‌وپرورش خیلی زیاد است، اظهار کرد: وظیفه آموزش‌وپرورش، تعلیم و تربیت نسل‌های آینده است و بدون توجه به زیرساخت‌های آن، تربیت نسل آینده با مشکل مواجه خواهد بود. 

هاشمی گفت: حوزه سلامت اداری با یک برنامه‌ریزی صحیح، علمی و منطقی به سمت یک هدف مشخص می‌رود، لذا ۶ راهبرد و سیاست شامل؛ راهبردهای ارزشی، ساختاری، حکمرانی، رفتاری و مدیریتی، فرهنگی و قضایی تعریف‌شده است. 

وی افزود: مفهوم سلامت اداری شامل مجموعه اقداماتی از قبیل پیشگیری، برنامه‌ریزی، کنترل و پاسخگویی اداری است که با توجه به ابعاد گوناگون حوزه سلامت اداری، باید نگاه علمی برای حل مسائل و مشکلات آن تعریف گردد و با برنامه‌ریزی و طراحی یک ساختار مناسب، به سمت مشخص حرکت کنیم. 

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در ادامه گفت: سلامت اداری با توجه به ابعاد گوناگون در اجرای آن، با نگاه مشارکتی میسر است و با یک نگاه، یک جریان و یک دستگاه امکان‌پذیر نیست. برنامه‌های اجرایی حوزه سلامت اداری باید از حوزه کارشناسی استان‌ها شروع شود و ایده‌پردازی و طراحی ساختار باید از سمت کارشناسان استان‌ها اقدام گردد و از طریق تمرکز در مرکز میسر نمی‌باشد. 

هاشمی در پایان با اشاره به تشکیل کمیته‌های سلامت اداری افزود: ایجاد هیئت‌های اندیشه‌ورز در اداره کل ارزیابی و ارزیابی مرکز پایه‌ریزی شده و توسعه گفتمان آن آغازشده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز