خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان منابع طبیعی کشور:

حفاظت از جنگل تعطیل‌پذیر نیست/ تابع خرد جمعی کارشناسان هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۸۱۷

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با تاکید بر این که حفاظت از جنگل تعطیل پذیر نیست، گفت: در مدیریت منابع طبیعی تابع نظرات کارشناسی و خرد جمعی هستیم و تصمیمات گرفته شده بر پایه خرد جمعی و اصل مشورت و رأی مدیران ارزشمند و قابل احترام است.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی، عباسعلی نوبخت عصر روز دوشنبه درسومین جلسه ستاد ملی مدیریت پایدار منابع طبیعی منطقه هیرکانی که با حضور مدیران منابع طبیعی چهارگانه شمال و معاون امور جنگل و مدیران این حوزه برگزار شد، افزود: جنگل، نگین منابع طبیعی کشور است و برای حفاظت از این سرمایه ارزشمند نیازمند توانمندسازی جوامع محلی هستیم زیرا اگر نقش مردم و انگیزه کسانی  که در حاشیه جنگل زندگی می کنند به خوبی مورد توجه قرار گیرد قطعاً عاملی برای جلوگیری از تخریب جنگل ها خواهد شد.

نوبخت همچنین گفت: حفاظت از جنگل تعطیل پذیر نیست و اقدامات اجتناب ناپذیر حفاظتی در جنگل ها در حال اجراست.

وی یادی از مرحوم دکتر مهاجر کرد و گفت: او در تدوین برنامه‌های راهبردی جنگل خدمات ارزنده‌ای ارائه کرد و مسیری را که مهاجر ترسیم کرده است نقشه راه ما در مدیریت جنگل خواهد بود.

نوبخت در ادامه به شاخص ها و معیارهای تأثیرگذار در توسعه پایدار منابع طبیعی اشاره داشت و یادآور شد: موضوعاتی همچون مدیریت و عواملی مانند اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی شاخص‌های تأثیرگذار هستند و طرح جایگزین باید با در نظر گرفتن این ملاحظات مورد توجه قرار گیرد.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور همچنین گفت: سازمان در مدیریت منابع طبیعی کمبود نظرات کارشناسی ندارد و از شاخصه های علمی و کارشناسی بالایی برخوردار است.

نوبخت اضافه کرد: مدیریت پایدار در منابع طبیعی باید بر مبنای مشارکت مردم باشد و سه اصل اکولوژیکی، حفاظت و حمایت و مسایل اقتصادی و اجتماعی همواره مورد توجه است.

وی نظارت بر اجرای طرح های منابع طبیعی را امری لازم و ضروری برشمرد و بر حفظ جنگل ها و اجرای برنامه های فنی و حفاظتی تاکید کرد.

نوبخت در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل جلسه و نشست با مجمع نمایندگان شمال در مجلس خبرداد و یادآور شد: مدیریت پایدار منابع طبیعی منطقه هیرکانی را در کمیسیون کشاورزی، محیط زیست و منابع طبیعی ارائه خواهیم کرد.  

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور سرانجام درباره نشانه گذاری درختان جنگلی یادآور شد: هیچ درخت ایستاده ای نشانه گذاری نخواهد شد و تنها درختان شکسته و افتاده و خطرساز نشانه گذاری می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز