خبرگزاری کار ایران

هشدار هواشناسی درباره بارش‌های سیل‌آسا و کولاک در ۱۱ استان / تهران فردا بارانی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۱۹۴۸

سازمان هواشناسی با صدور هشدار درباره بارش‌های سیل‌آسا در ۱۱ استان و احتمال طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر و کولاک برف از افزایش ارتفاع امواج در سواحل جنوبی خبر داد و اعلام کرد که آسمان تهران، روز شنبه بارانی می‌شود.

به گزارش ایلنا، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های کرمانشاه، لرستان، ایلام، همدان، مرکزی، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان، بوشهر، نیمه شمالی فارس و شمال خلیج‌فارس بارش باران، برف و وزش باد موقتی و در استان‌های جنوبی رعدوبرق روی می‌دهد.

فردا به‌جز استان‌ سیستان و بلوچستان در سایر مناطق کشور بارش پیش‌ بینی شده است. شدت بارش‌ها در این 2 روز برای استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی است.

یکشنبه هفته آینده در نوار شمالی و استان‌های غربی کشور و روز دوشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و شمال شرق بارش با شدت کمتری ادامه خواهد داشت.

از بعدازظهر دوشنبه با ورود سامانه بارشی دیگری به کشور در شمال غرب و روز سه‌شنبه در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و دامنه‌های البرز مرکزی بارش پیش‌بینی می‌شود.

همچنین آسمان تهران امروز کمی ابری از بعدازظهر با افزایش ابر و وزش باد ملایم پیش بینی شده و روز شنبه، ابری در برخی ساعات بارش باران، برف، وزش باد و مه رقیق خواهد بود.

توصیف سامانه: نفوذ سامانه بارشی

زمان پایان: یکشنبه 1401/10/04

نوع مخاطره: بارش باران و برف، کولاک، پدیده مه، در نواحی گرمسیر رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و کاهش محسوس دما

منطقه اثر:

جمعه 1401/10/02: کرمانشاه، لرستان، ایلام، همدان، مرکزی، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان، بوشهر، نیمه شمالی فارس.

شنبه 1401/10/03: کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، اصفهان، قم، سمنان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، یزد، خراسان رضوی، شمال استان‌های کرمان و خراسان جنوبی.

یکشنبه 1401/10/04: گلستان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان و هرمزگان.

اثر مخاطره: کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد، احتمال ریزش سنگ در جاده‌های کوهستانی، احتمال تأخیر در پرواز، احتمال تنش دمایی در باغات و مزارع، افت فشار گاز، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و احتمال آب‌گرفتگی محلی و محدود در معابر.

توصیه: پرهیز از سفرهای غیرضروری، به‌همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی به‌هنگام مسافرت با خودرو، تمهیدات لازم در صنعت کشاورزی برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از سرما و یخبندان، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایرکوچ‌رو، آمادگی شهرداری و سازمان‌های امدادی برای مقابله با برف، یخبندان، مه و کولاک در جاده‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و مدیریت در مصرف انرژی به‌ویژه گاز.

توصیف سامانه: رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و مواج‌شدن دریا

زمان پایان: شنبه 1401/10/03

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی تا 1.5 تا 2.5 متر

منطقه اثر:

جمعه 1401/10/02: شمال خلیج فارس، در استان‌های خوزستان و بوشهر.

شنبه 1401/10/03: خلیج فارس و تنگه هرمز، در استانهای خوزستان، بوشهر و هرمزگان.

اثر مخاطره: اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق شدن شناورها به‌ویژه شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، پاره شدن تورهای صیادی، خطر غرق شدن شناگران، خطر خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی.

توصیه: خودداری از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی، ممنوعیت شنا، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز