خبرگزاری کار ایران

تهیه برنامه های پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی در بستر فضای مجازی

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۱۳۱۱

معاون قضایی اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران از ایجاد هماهنگی در شیوه انتشار محتوای آموزشی پیشگیرانه براساس فراوانی جرائم و آسیب های فضای مجازی با همکاری نهادهای ذیربط خبر داد.

به گزارش ایلنا، در راستای آگاه سازی اذهان عمومی به منظور پیشگیری موثر و هوشمندانه و ارتقاء آگاهی های عمومی مبتنی بر عناوین مجرمانه پرتکرار در فضای مجازی نشستی با حضور سرپرست مجتمع قضایی شهید قدوسی، بازپرس دادسرای عمومی وانقلاب ناحیه 31(جرائم یارانه ای) تهران و نمایندگان پلیس فتا در محل جلسات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران برگزار شد.

داراب خانی معاون قضایی اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران با بیان اینکه بر اساس لرنامه های ابلاغی از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در خصوص تهیه و تدوین محتوای پیشگیرانه در حوزه فضای مجازی گفت: با توجه به دسترس بودن فضای مجازی برای تمامی سطوح جامعه و تکرار عناوین مجرمانه در این فضا، این نشست به منظور بررسی محتوای پیامهای پیشگیرانه وشناسایی جامعه هدف و چگونگی انتشار محتواههای اموزشی با حضور نمایندگان سازمانهای مربوطه به منظور بهره مندی از نقطه نظرات آنان برگزار شده است.

وی افزود: فضای مجازی ، با توجه به نوع گستردگی و در دسترس بودن برای عموم مردم می تواند به عنوان فرصت مناسبی جهت آموزش و ارتقاء آگاهی مردم باشد و در صورتی که نظارت درستی بر آن نباشد محیطی جرم زا است که می تواند آسیبهای جبران ناپذیری به بار آورد.

نیکوکارسرپرست مجتمع قضایی شهید قدوسی با بیان اینکه آموزش و استفاده از ابزار های آموزشی در قالبهای مختلف رسانه (پیامک-بروشور- موشن گرافی و ..) نقش موثری در آگاهی مردم و پیشگیری از وقوع جرم دارد در خصوص اقدامات انجام شده در سالهای گذشته توضیحاتی ارائه کرد و گفت: ارسال پیامک در قالب جملاتی که برای عموم جامعه قابل درک و کاربردی باشد در کاهش جرائم فضای مجازی موثر است.

در ادامه نماینده پلیس فتا تصریح کرد: در زمینه ارسال پیامک های مبتنی بر کلاهبرداری اپراتورهای تلفن همراه باید به وظایف پیشگیرانه خود عمل نموده و پیام های مذکور را قبل از انتشار در سطح عمومی شناسایی و فیلتر کند.

بازپرس دادسرای عمومی وانقلاب ناحیه 31 نیز اظهار داشت: اغلب شکات و مال باختگان در پرونده های مهم کلاهبرداریهای پرتکرار در فضای مجازی به شهرستانها تعلق دارند که عمدتا به دلیل عدم آگاهی و شناخت و اعتماد نابجا به تبلیغات رسانه ای در بستر مجازی است.

 در خاتمه داراب خانی بر شناسایی جامعه هدف و آموزش در سطح مدارس جهت ارتقاء آگاهی مردم و استفاده از ابرازار های محتلف رسانه ای تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز