خبرگزاری کار ایران

در نشست رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران مطرح شد:

دانشجویی که فارغ التحصیل می‌شود نباید رها شود/ دو برابر شدن فضای‌های فیزیکی و زیرساخت‌های شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۸۶۳۵

نشست خبری رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران همزمان با هفته پژوهش صبح امروز ۲۲ آذرماه با حضور رئیس پارک و معاونین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علی اسدی» رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران ضمن اشاره به قدمت و سابقه دانشگاه تهران در کشور گفت: رهبر انقلاب امسال را سال تولید، دانش بنیاد و اشتغال آفرین نامیدند و همه دستگاه‌های و سازمان‌های کشور باید برای این هدف قدم بردارند. یکی از ارکانی که باید در این راستا تلاش کند دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری هستند.  

اسدی افزود: رئیس دانشگاه تهران و هیأت رئیسه و همکاران ما در پارک علم و فناوری برنامه ریزی‌هایی برای تحقق شعارها برداشته اند.  

او ادامه داد: یکی از اقدامات اساسی توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری است. من اردیبهشت ماه سال جاری به ریاست پارک علم و فناوری دانشگاه تهران منسوب شدم و تلاش کردم برای تحقق شعار ریل‌گذاری شود. در این راستا دو پردیس علم و فناوری راه اندازی کردیم؛ پردیس علم و فناوری شهید چمران در استان البرز و اشتهارد و در کنار شهرک‌های صنعتی که برای استقرار آماده هستند قرار دارد و پردیس شهید علی محمدی جنب فرهنگسرای بهمن که موقعیت جغرافیایی خوبی برای توسعه زیست بوم فناوری دارد.  

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران یادآور شد: کمک و حمایت از ایده‌ها و هسته‌های دانشجویی برای ما مهم است. دانشجویی که فارغ التحصیل می‌شود نباید رها شود بلکه پایان نامه‌اش باید به سمت فناوری سوق پیدا کند. ما تا پایان سال ۱۴۰۰.۹ شعبه پارک داشتیم که به ۱۵ شعبه ارتقا یافت که می‌تواند به دانشجویان و استادان کمک کند.  

او یادآور شد: فضای‌های فیزیکی و زیرساخت‌هایی که در اختیار شرکت‌های دانش بنیان ما بود در حال حاضر ۲ برابر شده که سازمان‌های دولتی در این رشد کمک کردند و سازمان فنی و حرفه در تامین فضای کافی کمک کرد و رئیس دانشگاه تهران نیز دستوراتی در این راستا دادند.  

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران عنوان کرد: در طول دو دهه گذشته املاکی توسط دانشگاه خریداری شده است که به پارک‌ها کمک کند. ما در حال برنامه ریزی برای راه اندازی شبکه سرمایه گذاران پارک داریم. همچنین ارتباط سرمایه گذار و سرمایه‌پذیر هم گسترده‌تر خواهد شد.  

اسدی اظهار کرد: توانمندسازی شرکت‌ها برای تجاری‌سازی از دیگر برنامه‌های ماست و امکان ارائه مشاوره رایگان در زمینه حقوق کسب و کار و مالی و بیمه برای فناوران وجود دارد. همکاری و حب وطن پرستی سرمایه‌گذاران ایجاب می‌کند که برای سرمایه گذاران با شرکت‌های دانش بنیان همکاری کنند.  

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم پارک علم و فناوری دانشگاه تهران هاب پارک‌های علم و فناوری در رابطه با سرمایه گذاران در کشور باشد. ما عقد تفاهم نامه‌هایی با سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف داریم و می‌خواهیم ناحیه نوآوری ما تا میدان بهمن ادامه پیدا کند. همچنین دیپلماسی دانش بنیان را مطرح کردیم تا فعالیت‌های خودمان را بین المللی کنیم چراکه ما توانایی تولید محصولاتی قابل رقابت در سطح جهانی داریم.  

او با اعلام این خبر که با سفیر ونزوئلا دیدار خواهند داشت، گفت: همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و ونزوئلا و دانشگاه‌های عراق هم در دست کار است. دانشگاه عراق اعلام آمادگی کرده است که یا در پارک ما شعبه داشته باشد یا پارک ما شعبه‌ای در عراق داشته باشد. در جهت دیپلماسی فناوری نیز با روسیه تعاملاتی در پیش داریم.  

اسدی بیان کرد: مناطق آزاد هم به صادرات محصولات دانش بنیان یا واردات محصولات خام به ما کمک می‌کنند. یکی از نکات مهم گسترش فرهنگ نوآوری و کارآفرینی است و هفته گذشته ایجاد مرکز ترویج و توسعه فرهنگ نوآوری در پارک علم و فناوری راه اندازی کردیم.  

او با اشاره به دبیرخانه جایزه فناوری و نوآوری یونسکو گفت: این دبیرخانه در حال صدور مجوزهایی هست و امیدواریم سال آینده در چنین روزهایی اولین جایزه فناوری و نوآوری یونسکو اعطا شود.  

اسدی درخصوص یارانه تجاری‌سازی بیان کرد: با همکاری وزارت علوم، پارک علم و فناوری دانشگاه تهران می‌خواهیم پارک ما هاب پارک‌های کشور برای یارانه تجاری‌سازی باشد و این یارانه را در اختیار سرمایه‌گذاری و سرمایه‌پذیری قرار دهیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز