خبرگزاری کار ایران

توسعه همکاری‌های انستیتو پاستور ایران و سازمان دامپزشکی کشور

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۹۴۵

زمینه‌های توسعه همکاری‌های دوجانبه میان سازمان دامپزشکی کشور و انستیتو پاستور ایران بررسی شد.

به گزارش ایلنا، در بازدید سید محمد آقامیری، رییس سازمان دامپزشکی کشور،  قاسم رضاییان زاده، معاون بهداشتی و پیشگیری و  محمد سعیدی، مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی کشور از انستیتو پاستور ایران زمینه های توسعه همکاری های دوجانبه بررسی شد. در این دیدار آقامیری بر توسعه همکاری های علمی و تشخیصی و انجام تحقیقات کاربردی مشترک در حوزه بیماری های مشترک انسان و دام بین سازمان دامپزشکی کشور و انستیتو پاستور ایران تاکید کرد.

وی ضمن مرور سوابق همکاری های قبلی مخصوصا در حوزه بیماری هاری و تب خونریزی دهنده کریمه کنگو بین دو مرکز، خواستار استفاده بیشتر از توانمندی های تحقیقاتی، تشخیصی و تولیدی انستیتو پاستور ایران و سرمایه گذاری انستیتو برای تولید واکسن هاری دامی مورد نیاز کشور شد.
 
در این جلسه، رحیم سروری، رییس انستیتو پاستور ایران نیز بر این نکته تاکید کرد که هدف همه ما ارتقای سلامت است و توجه به نظام سلامت واحد بیماری ها در این رابطه اهمیت زیادی دارند.
 
سروری ضمن بیان توانمندی های انستیتو پاستور ایران، لزوم همگرایی و همسویی بیشتر فعالیت های دو مرکز را متذکر شد.
 
در این جلسه که با حضور معاونین تحقیقات و فناوری، تولید و توسعه مدیریت و منابع انستیتو پاستور ایران و مدیران پایگاه های تحقیقاتی بیماری های نوپدید و بازپدید و آمل برگزار شد، مقرر شد جلسات تکمیلی برای پیگیری مصوبات در آینده برگزار شود.
 
گفتنی است، در حال حاضر در حوزه بیماری های بیماری های مشترک انسان و دام، آزمایشگاه های مرجع و همکار مرجع کشوری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، هاری طاعون، تولارمی، تب کیو، و آنفلوانزا، در انستیتو پاستور ایران فعال هستند. همچنین، آزمایشگاه های دیگری که در حوزه تحقیق و تشخیص بیماری های بروسلوز، لپتوسپیروز، لیشمانیوز، بورلیا، بارتونلا، و ریکتزیا فعالیت می نمایند نیز مخزن حیوانی دارند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز