خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تهران:

قوانین دست و پاگیری در حوزه پژوهش وجود دارد/ تقدیر از ۴۷ محقق برتر

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۶۸۰

نشست خبری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران صبح امروز ۱۴ آذرماه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «مهدی فکور» معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران در نشستی خبری به مناسب هفته پژوهش گفت: ما معمولا به صورت سالانه برای بیان اخبار فناوری و پژوهش گزارشی از برنامه‌های خودمان داریم. 

او افزود: در آستانه سی و یکمین جشنواره فناوری و پژوهش دانشگاه تهران هستیم و در ۲۱ آذرماه در همین راستا مراسمی برگزار خواهد شد و نمایشگاه‌ها و نشست‌های مختلفی هم خواهیم داشت. 

فکور تصریح کرد: جشنواره پژوهش دانشگاه تهران خیلی وقت قبل کلید خورده و اساتید و دانشجویان مختلفی در این راستا تلاش کرده‌اند و به درستی ارزیابی شده‌اند به همین منظور ما از ۴ استاد نمونه از کمیسیون‌های مختلف، ۷ پژوهشگر برتر از ۷ کمیسیون های مختلف دانشگاه، ۱۰ پژوهشگر نمونه، ۷ جوان نمونه پژوهشگر که اساتید جوان و محقق خواهند بود، ۶ رساله برتر، ۴ پایان‌نامه برتر، یک کارشناس نمونه و دو پژوهشگر از دانشگاه، کتابخانه، موسسات پژوهشی دانشگاه هم تقدیر می‌کنیم. 

معاون فناوری و پژوهشی دانشگاه تهران ادامه داد: امسال از کارفرمایان برتر نیز تقدیر می‌کنیم چراکه موضوع ارتباط دانشگاه و صنعت مهم است و قبلا مدیر کل طرح‌های کاربردی در معاونت داشتیم و نامش مدیر کل ارتباط جامعه و صنعت شد. برای تاکید روی موضوعات فناوری، مدیر کل سیاست گذاری و برنامه ریزی تشکیل شد. به طور کلی امسال از ۴۷ محقق برتر در هفته پژوهش تقدیر خواهیم داشت. 

او در ادامه در خصوص تعداد طرح‌های کاربردی گفت: هفته‌ای ۶ تا ۷ طرح را امضا می‌زنم و وضعیت خوبی در زمینه طرح‌های کاربردی داریم. 

فکور با بیان اینکه آیین نامه حمایت از پایان‌نامه‌ها و رساله را در دستور کار دارند، گفت: ما ضرایب حمایت مالی را تا ۱۰ برابر افزایش داده‌ایم و استاد و دانشجویی که از موضوع پژوهشی به فناوری وارد شود این حمایت را دریافت می‌کند. همچنین فرایند پذیرش این افراد در پارک علم و فناوری تسهیل می‌شود. 

فکور ادامه داد: ما بحثی را در پارک علم و فناوری خودمان تعریف کرده‌ایم تا شرکت‌هایی که به بلوغ رسیده‌اند یا محصولاتی دارند که در ابعاد صنعت قابل استفاده است و به سطح توسعه سرمایه‌گذاری رسیده، به معاونت سرمایه‌گذاری وارد شوند و چون این طرح تازه آغاز شده امیدواریم با حل موانع این قسمت پیش برویم. 

معاون پژوهش دانشگاه تهران در خصوص علوم انسانی و برنامه دانشگاه تهران گفت: گروه‌های علوم اجتماعی انسانی و رفتاری دانشگاه تهران رنک اول کشور است و ما باشگاه طلایه‌داران علم را به همین منظور طراحی کرده ایم. ما برای محققان این حوزه امتیازاتی در نظر می‌گیریم از سویی مراوداتی با موسسات علوم انسانی داریم و سعی می‌کنیم ارتباط این کمیسیون‌ها با جامعه به جد پیگیری شود. 

فکور یادآور شد: تعداد مراکز دانش بنیان دانشگاه تهران بالغ بر ۲۰۰ شرکت است و سیاست ما توسعه این شرکت هاست و با سازمان فنی و حرفه‌ای تعامل خوبی داریم. دوره‌های کارورزی برگزار کنیم و مشکل اساسی ما تامین فضاست و تقاضای زیادی داریم. ابتدا عضویت در پارک برای متقاضیان تعیین می‌شود و بعد در پارک جایی به آن‌ها اختصاص می‌یابد. 

او در خصوص بودجه پژوهش توضیح داد: در این رابطه قوانین دست و پاگیری هست و بودجه پژوهشی اندکی که برای دانشگاه‌ها جذب می‌شود نیز کافی نیست و البته معاون پژوهشی وزیر علوم اقدامات موثری در این راستا انجام می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز