خبرگزاری کار ایران

توضیح درباره کلاس‌های جبرانی دانشگاه تهران در نیمسال اول ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۴۰۱۰

معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: بنا بر ابلاغ معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه‌ها موظف هستند نسبت به برگزاری کلاس‌های جبرانی دروسی که در هفته‌های آغازین سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ تشکیل نشده‌اند، اقدام کنند.

به گزارش  ایلنا از روابط عمومی دانشگاه تهران، محمود کمره‌ای، معاون آموزشی دانشگاه تهران، با اعلام این خبر گفت: از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دو بخشنامه در نیمسال جاری برای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی ارسال شده است. در بخشنامه اول بر رعایت دقیق مقررات آموزشی در راستای حفظ و ارتقای کیفیت علمی تاکید شده است. ارتقای کیفیت آموزش، رعایت سقف مجاز غیبت و سنوات تحصیلی دانشجویان، برگزاری حضوری کلاس‌ها، برگزاری حضوری امتحانات و رعایت تقویم آموزشی از جمله مواردی است که لازم است رعایت شود. 

معاون آموزشی دانشگاه تهران افزود: بخشنامه دوم در مورد کلاس‌های جبرانی صادر شده است که بر اساس آن لازم است نسبت به تشکیل کلاس‌های مذکور برای دروسی که به دلایلی تشکیل نشده است، اقدام لازم به عمل آید. در این بخشنامه، اتخاذ تصمیم در مورد نحوه برگزاری کلاس‌ها به صورت برخط (online) یا حضوری به عهده دانشگاه گذاشته شده است. 

کمره‌ای همچنین تاکید کرد: بر اساس مصوبه هیأت منتخب شورای دانشگاه (مورخ ۰۹/۰۸/۱۴۰۱‬ برای رفع نگرانی دانشجویان و خانواده‌های آن‌ها از تبعات ناشی ازعدم حضور برخی از دانشجویان در کلاس‌های درس در هفته‌های ابتدای سال تحصیلی جاری، تاریخ مبنای محاسبه غیبت دانشجویان کلیه مقاطع تحصیلی در کلاس‌های درس از شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱، یعنی اولین هفته بعد از پایان مهلت حذف و اضافه در نیمسال جاری در نظر گرفته شده و هفته هفدهم به تقویم آموزشی این نیمسال افزوده شده است. 

وی افزود: به منظور تضمین کیفیت آموزشی در دانشگاه، لازم است اعضای هیأت علمی با استفاده از مفاد دستورالعمل آموزش ترکیبی که قبلاً به واحدها ابلاغ شده است، بر اساس صلاحدید خود و پس از تأیید معاون آموزشی / علمی واحد مربوطه، نسبت به برگزاری کلاس‌های جبرانی اقدام نمایند. 

بنا بر اعلام معاونت آموزشی دانشگاه تهران، این مصوبه صرفاً برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ قابلیت اجرا داشته و قابل استناد و تعمیم به نیمسال‌های تحصیلی دیگر نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز