خبرگزاری کار ایران

معاون فناوری وزارت علوم خبر داد:

رشد ۶۰ درصدی ایجاد اشتغال دانش بنیان در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۲۱۷

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ایجاد ۴۱ هزار شغل در پارک‌های علم و فناوری کشور در سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی خیرالدین با اعلام این خبر گفت: ایجاد این میزان شغل در سال گذشته در پارک‌های علم و فناوری کشور نسبت به سال قبل از آن ۶۰ درصد رشد داشته است. 

وی با اشاره به فعالیت ۵۱ پارک علم و فناوری در سطح کشور گفت: از این تعداد ۱۲ پارک دانشگاهی هستند که خوشبختانه در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان نیز ۱۶۵ واحد فناور و ۱۹ شرکت دانش بنیان ایجاد شده که نوید بخش ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی است. 

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: کشور ایران در حوزه تولیدات علمی بسیار خوب عمل کرده است و از نظر تولید علم رتبه ۱۵ را در جهان و رتبه یک را در منطقه داریم. 

خیرالدین افزود: از نظر نوآوری و فناوری در سال ۲۰۱۴ رتبه ۱۲۰ را داشتیم که با توجه به شاخص جدید نوآوری به رتبه ۵۳ رسیدیم و نسبت به سال گذشته هفت رتبه صعود کردیم. 

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم از حمایت‌های این وزارتخانه از شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور خبر داد و گفت: اجرای طرح گرنت فناوری، دستیار فناوری، طرح ترویج کار آفرینی و طرح تانا از جمله طرح‌ها برای حمایت از این شرکت‌ها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز