خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد:

پیشنهاد برگزاری مناظره بین دانش آموزان/ باید از ظرفیت معلم به‌عنوان مرجع استفاده کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۸۹۲۶

وزیر آموزش و پرورش گفت: مشارکت بیشتر اولیا در امور مدرسه زمانی است که در امور فرهنگی و تربیتی هم دخیل باشند نه اینکه تنها در امور عمرانی و مالی از ایشان کمک بگیریم.

به گزارش ایلنا از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، نشست وزیر آموزش و پرورش با شورای راهبردی و روسای مناطق ۲۱گانه شهرستان‌های استان تهران در سالن اجتماعات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد. یوسف نوری در این نشست گفت: نظام تعلیم و تربیت به‌خوبی در جریان است و در زمان خودش ثمر می‌دهد. 

او تصریح کرد: کار نظام تعلیم و تربیت بسیار پیچیده بوده و سکون در مدیریت آسیب است. 

وی کنترل مالی، کنترل استراتژیک و برنامه‌ریزی استراتژیک را به‌عنوان سه الگوی راهبردی اعلام کرد و گفت: باید متناسب با هر مجموعه، الگوی راهبری تنظیم کنید. 

وزیر آموزش و پرورش در مورد ارتباط نقش دانش‌آموز و اولیا توضیح داد: ما باید ارزش جایگاه دانش‌آموز و اولیا را بدانیم؛ مشارکت بیشتر اولیا در امور مدرسه زمانی است که در امور فرهنگی و تربیتی هم دخیل باشند نه اینکه تنها در امور عمرانی و مالی از ایشان کمک بگیریم، اولیا همانند معادنی هستند که باید از آن بیشتر استفاده کنیم. 

وی ادامه داد: باید دانش‌آموزان را در مسیر تعلیم و تربیت قرار دهیم و با درگیرکردن دانش‌آموزان در کارها و واگذاری مسئولیت‌ها به خودشان، دانش‌آموز محوری سرلوحه امور قرار گیرد. 

نوری همچنین در مورد نقش معلم در مدرسه گفت: معلم نقش راهنما و تسهیلگر را دارد و باید از ظرفیت معلم به‌عنوان مرجع استفاده کنیم. برای مثال معلم در کلاس بین بچه‌ها مناظره برگزار کند و در نهایت نظرات را جمع‌بندی کرده و با نظر خود دانش‌آموزان پروتکل‌هایی برای کلاس تعیین کند. 

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اهمیت خیرین مدرسه‌ساز گفت: باید از ظرفیت خیرین استفاده کرد و اثر تربیتی خیِّر بییشتر از بنایی است که می‌سازد. 

یوسف نوری در پایان با تاکید دوباره بر یکی‌شدن نظام تعلیم و تربیت با خانواده گفت: اگر ما با اولیا یکی شویم، آن‌ها دیگر بچه‌های مردم نیستند، بلکه بچه‌های ما هستند و ما باید دانش‌آموزان را مانند فرزند خود در آغوش بگیریم و برایشان دل بسوزانیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز