خبرگزاری کار ایران

گسترش همکاری‌های راهبردی ایران و کوبا در عرصه سلامت

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۴۷۶۳

وزیر بهداشت با بیان اینکه همکاری های ایران و کوبا، راهبردی و مهم است، از کوبا به عنوان یکی از شرکای ایران در منطقه آمریکای جنوبی یاد کرد و افزود: گسترش همکاری های حوزه سلامت در دستور کار دو کشور قرار دارد.

به گزارش ایلنا، بهرام عین اللهی در دیدار الیو رودریگز پردومو، معاون وزیر خارجه کوبا که در وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: مسئولیت کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و کوبا با وزارت بهداشت و این کمیسیون، فرصت ارزشمندی برای گسترش روابط دو کشور است.

وی افزود: هجدهمین کمیسیون اقتصادی مشترک ایران و کوبا امسال در تهران برگزار شد و چنین تعاملاتی به تحکیم روابط دو کشور کمک بزرگی می کند. در جلسات این کمیسیون، اسناد مشترک همکاری دو کشور امضا شد که تلاش ما بر اجرایی شدن این اسناد همکاری است.

وزیر بهداشت با اشاره به همکاری های ایران و کوبا در حوزه سلامت به ویژه در زمینه ساخت واکسن کرونا گفت: خوشحالیم که فرهنگ انقلابی کوبا و مقاومت مردم این کشور در برابر تحریم های ناجوانمردانه آمریکا به سایر کشورهای آمریکای جنوبی نیز گسترش یافته است.

 عین اللهی تاکید کرد: ایران و کشورهای دوست و انقلابی مانند کوبا می توانند با همکاری و همراهی یکدیگر، در مقابل ظلم و ستم آمریکا و نظام استکبار، ایستادگی کنند.

وزیر بهداشت به حضور پرشور و پرتعداد مردم در راهپیمایی یوم الله 13 آبان در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: مردم ایران و کشورهای دوست همچون کوبا، در مقابل سیاست های مداخله جویانه آمریکا و متحدانش، ایستاده اند و تاریخ نشان خواهد داد که ستم و تحریم، به نتیجه نمی رسد چراکه جمهوری اسلامی ایران و دیگر ملت های آزاده و مستقل، با وجود تحریم های ناجوانمردانه و فشارهای اقتصادی، امروز بسیار قوی تر از سالهای قبل شده اند.

 عین اللهی ضمن تاکید بر ضرورت همکاری های گسترده کشورهای دوست و همراه همچون ایران و کوبا، افزود: زمینه های خوبی برای ارتقای روابط و همکاری های بهداشتی و درمانی بین دو کشور وجود دارد.

گسترش مناسبات ایران و کوبا به ایستادگی در مقابل چالش ها کمک می کند

الیو رودریگز پردومو، معاون وزیر خارجه کوبا نیز در این دیدار گفت: گسترش مناسبات ایران و کوبا کمک می کند که در مقابل چالش ها، با توانمندی ایستادگی کنیم. گام های استواری از طریق کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور برداشته و توافقاتی انجام شده که باید در کوتاه ترین زمان اجرایی و بهترین نتایج، حاصل شود.

وی با بیان اینکه همکاری های مشترک ایران و کوبا در زمینه تولید واکسن کرونا موفقیت آمیز بود، گفت: دو کشور دریافتند که بیش از اینها می توان تبادلات و هم افزایی در حوزه سلامت را گسترش داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز