خبرگزاری کار ایران

اقدامات جدید برای ایمنی ساختمان‌های تهران

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۹۱۲

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از توجه ویژه به ایمنی و ارزیابی ایمنی ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه در پایتخت خبر داد و اعلام کرد که با امضای تفاهم‌نامه‌ای چند جانبه گام‌های مهم جدیدی برای ارتقای ایمنی این ساختمان‌ها برداشته خواهد شد.

به گزارش ایلنا، علی نصیری در سومین جلسه ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران که سه‌شنبه شب با حضور وزیر کشور، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، شهردار تهران و دیگر مسئولان انتطامی، کشوری و شهری در محل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد. برخی از اقدامات انجام شده از سوی این سازمان را تشریح کرده و گزارشی از روند اجرای مصوبات را شرح داد.

نصیری با بیان اینکه بخش عمده‌ای از مصوبات جلسات گذشته در حال حاضر یا اجرا شده یا در حال اجرا است، گفت: تدوین طرح‌های جستجو و نجات، تهیه نظام‌نامه بهره‌برداری تخصصی از سامانه‌های هشدار سریع، احصا توان عملیاتی در پاسخگویی به حوادث، ارائه طرح جامع امداد هوایی پایتخت، بهبود دستورالعمل استان‌های معین، ارتقاء تاب‌آوری مدارس در شهر تهران و ... از جمله مصوبات پیشین بود.

نصیری به اجرای طرح آبرسانی به بیمارستان‌های همدان از سوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اشاره کرد و گفت: در هنگام بحران آب همدان مسئولیت آبرسانی به بیمارستان‌ها بر عهده ما قرار داشت که خوشبختانه توانستیم این شرایط را به خوبی مدیریت کنیم. همچنین در شهرستان‌های کنارک نیز اقدام به تدوین نقشه کانال‌های زیرسطحی آب کردیم.

وی در ادامه به ناآرامی‌های اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: لازم می‌دانم که از تامین کنندگان امنیت به ویژه پلیس که در خط مقدم قرار داشت و مورد ظلم نیز قرار گرفت، تشکر کنم. از عوامل بسیج و دوستان اورژانس و آتش نشانی هم کمال تشکر را دارم.

نصیری به موضوع ایمنی ساختمان‌ها نیز اشاره کرد و گفت: بعد از حادثه متروپل توجه ویژه‌ای به ایمنی سازه‌ای در ساختمان‌های بلندمرتبه شد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران همچنین در پاسخ به پرسشی از سوی وزیر کشور درباره وضعیت ایمنی بزرگراه امام علی در برابر سیل اظهار کرد: ما برآوردهای خود را انجام دادیم. اگر این بزرگراه در هنگام خطر به موقع مسدود شود هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت اما در غیر این صورت ممکن است خساراتی رخ دهد.

نصیری با بیان اینکه نقشه‌های پهنه‌بندی خطر سیلاب نیز تدوین شده است، گفت: خوشبختانه امروز با اقداماتی که انجام دادیم به غیر از سیل‌های برق آسا و ناگهانی ما از حدود چهار روز قبل می‌توانیم متوجه شویم که در کجا ممکن است سیل رخ دهد.

وی به احتمال وقوع طوفان در پایتخت نیز اشاره کرد و گفت: ما برنامه پاسخ اضطراری طوفان در کلانشهر تهران را پس از طوفانی که در فروردین ماه امسال رخ داد تدوین کردیم و خوشبختانه امروز برنامه جامع و کاملی برای طوفان تهران تهیه شده که یک سند ارزشمند ملی و بومی است و در دستور کار شهر قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران همچنین از امضای تفاهم‌نامه‌ای مشترک میان این سازمان و هشت سازمان و ارگان دیگر برای همکاری در راستای ارزیابی ایمنی ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه کلانشهر تهران خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه که امضای آن امشب انجام شد سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با همکاری سازمان نظام مهندسی استان تهران، سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، معاونت‌های فنی و عمرانی و شهرسازی و معماری شهر تهران، اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران و مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی نسبت به ارزیابی ایمنی ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه در کلانشهر تهران اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز