خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

توضیح درباره چگونگی راهیابی دانش‌آموزان به دانشکده الهیات و معارف اسلامی

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۶۸۰

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درباره چگونگی راهیابی دانش‌آموزان از مدارس سعادت به دانشکده الهیات و معارف اسلامی توضیحاتی را ارائه کرد.

«محمدمهدی طهرانچی» رئیس دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد همکاری‌های این دانشگاه با آموزش و پرورش و رویکرد مدارس «سما» توضیح داد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین مجموعه غیردولتی حدود ۱۳۰ هزار دانش آموز را راهبری می‌کند.

او افزود: به طور کلی در حال حاضر حدود ۷۸۰ مدرسه داریم و یک سری مدارس نیز تحت عنوان بوستان علوی و فاطمی به عنوان مدارس تراز در راستای سند تحول بنیادین آموزش را راه اندازی می‌کنیم و یکی از این مدارس را در زنجان راه‌اندازی کرده‌ایم. دومین نوع مدارس ما همان مدارس «سعادت» هستند. این مدارس ترکیبی از دوره متوسطه دوم و چهارسالی است که این دانش‌آموزان به دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی راه می‌یابند.موضوع این مدارس سعادت امسال در دستور کار ما قرار گرفته است و برنامه تعهدی جدی را در حوزه آموزش و پرورش پیگیری می‌کنیم و امیدواریم در حوزه آموزش و پرورش تاثیرگذاری داشته باشیم. 

طهرانچی با بیان اینکه یکی از نکاتی که در برنامه ۵ ساله دانشگاه آزاد مصوب شده، هدایت و راهبری مدارس سما است، گفت: امسال در برخی از استان‌ها، دانشکده‌های تعلیم و تربیت راه‌اندازی می‌شود به این ترتیب که در هر استان یک دانشکده تعلیم و تربیت خواهیم داشت که هدایت و راهبری مدارس سمای آن استان را برعهده خواهد گرفت. 

او وظیفه این دانشکده‌ها را بالاتر از یک دانشکده معین دانست و تصریح کرد: در واقع وظیفه این دانشکده‌های تعلیم و تربیت، راهبری است و دانشجویان در این دانشگاه‌ها، در عرصه‌های تربیتی و موضوعات مورد نیاز مدارس ما تربیت خواهند شد. همانطوری که بیمارستان‌های ما عرصه درمانی برای دانشکده‌های پزشکی هستند، مدارس ما نیز عرصه تربیتی دانشکده‌های تعلیم و تربیت ما خواهد بود و مدل جدیدی است که تا به حال در کشور نبوده و امیدواریم این طرح ارتقای جدی را در عرصه تعلیم و تربیت ایجاد کند. 

او در خصوص مناطق محروم و کارکرد مدارس دانشگاه آزاد در این شهرها نیز توضیح داد: اولین مدرسه سعادت دانشگاه آزاد اسلامی در مشهد راه اندازی شد و دومی در زابل واقع شده است و با کمک خیرین راه اندازی شدند و این مدارس عمدتا در مناطق محروم فعالیت جدی خواهند داشت. 

طهرانچی در مورد پوشش دانش آموزان بی‌بضاعت و محروم برای شرکت و ثبت نام در این مدارس گفت: شهریه مدارس ما کمتر از مدارس غیرانتفاعی است منتها ما روی مسئولیت اجتماعی در مناطق محروم متمرکز هستیم و کارهایی هم انجام می‌دهیم و دانش آموزانی را که شامل شرایط باشند را مورد حمایت قرار می‌دهیم و آن‌ها خارج از سیستم شهریه‌پردازی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز