خبرگزاری کار ایران

پذیرش دانشجوی دستیاری ۲۵ درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۵۵۹

​وزیر بهداشت با اشاره به تحصیل حدود ۲۵۰ هزار دانشجو در ۶۶ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور گفت: ۲۰ هزار عضو هیات علمی در دانشگاه ها فعالیت دارند و ۶۶ هزار دانشجو در رشته پزشکی، ۱۵ هزار و ۵۰۰ دانشجو در رشته دندانپزشکی و ۱۲ هزار دانشجو در رشته داروسازی مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، بهرام عین اللهی در حاشیه بیست و سومین کنگره ملی سالیانه و نهمین کنگره بین المللی دانشجویان علوم پزشکی که در مجتمع فرهنگی ولایت اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: امسال ۳۷ هزار  دانشجو در رشته های مختلف وارد دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور شدند. همچنین از اقدامات مناسبی که امسال صورت گرفت، افزایش ظرفیت دستیاری بود؛ به طوری که در مرحله اول، ۴ هزار دانشجوی دستیاری، پذیرفته شدند.

وی افزود: پذیرش آزمون دستیاری در مرحله دوم با رویکرد بومی گزینی انجام می شود که در مجموع می توان گفت امسال، ظرفیت آزمون دستیاری و پذیرش آن، افزایش ۲۵ درصدی داشته و ظرفیت برخی رشته ها مانند بیهوشی، عفونی، کودکان، داخلی و طب اورژانس که در سالهای قبل تکمیل نمی شود،  تکمیل شده است.

وزیر بهداشت همچنین  از افزایش ۸ درصدی ظرفیت خوابگاه های دانشجویی در نخستین سال دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در یکسال گذشته، سه هزار و ۳۴۷ تخت جدید خوابگاهی به ظرفیت کشور اضافه شده که ۴ درصد از این افزایش ظرفیت، مربوط به خوابگاه های متاهلی است. 

 عین اللهی ادامه داد: امسال ۳۳ واحد خوابگاه متاهلی در کشور مورد بهره برداری قرار گرفت  و ۶۸ واحد دیگر، آماده بهره برداری است.  همچنین ۱۲ سالن و  زمین ورزشی به مجموعه دانشگاه های کشور افزوده شده و معتقدیم که باید فضاهایی برای ورزش و نشاط  دانشجویان، ایجاد کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز