خبرگزاری کار ایران

سازمان غذا و دارو هشدار داد:

برای درمان شش سر از آفت‌کش کشاورزی استفاده نکنید؛ خطر مسمومیت و مرگ

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۰۷۸

​سازمان غذا و دارو نسبت به بروز مسمومیت حاد و مرگ ناشی از مصرف سموم آفت کش کشاورزی برای درمان شپش سر هشدار داد.

به گزارش ایلنا، دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو اعلام کرد: براساس برخی گزارشات استفاده موضعی سموم آفت‌کش کشاورزی‌ (دیازینون از دسته سموم ارگانوفسفره) برای درمان شپش سر کودکان منجر به بروز چند مورد مسمومیت حاد و منجر به مرگ شده است.

براین اساس به منظور جلوگیری از مسمومیت، در صورت برخورد با افراد مبتلا به شپش، خصوصا کودکان که آلودگی در آن ها شایع تر است، مراجعه به پزشک و داروساز توصیه می شود.

لازم به ذکر است سموم دفع آفات نباتی مورد استفاده در کشاورزی، دارای سمیت بالایی بوده و به شدت از طریق پوست قابل جذب هستند، بنابراین تماس پوستی با این سموم می تواند منجر به مسمومیت و مرگ شود؛ به طوری که حتی از کشاورزان درخواست می شود برای سم پاشی مزارع، از دستکش لاستیکی، کفش لاستیکی جلو بسته و ماسک حفاظت کننده استفاده کنند تا از بروز مسمومیت ناشی از تنفس و یا تماس سم با پوست پیشگیری شود.

براین اساس توصیه می شود ساکنان مناطق روستایی و کشاورزی که به سموم دفع آفات دسترسی دارند، توصیه های پیشگیرانه را جدی بگیرند و برای درمان شپش و موارد مشابه، فقط به پزشک و داروساز مراجعه کرده و به هیچ عنوان از سموم دفع آفات و حشرات مانند سموم کشاورزی و یا سموم خانگی، برای دفع شپش استفاده نکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز