خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

افزایش تجهیزات دریابانی مرزبانی/ ساخت ۱۰۰۰ واحد مسکونی سازمانی برای مرزبانان

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۱۶۰۵

فرمانده مرزبانی فراجا از تحویل ۶۰ الی ۷۰ فروند شناور به دریابانی مرزبانی تا هفته فراجا خبر داد.

سردار احمد گودرزی، فرمانده مرزبانی فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره افزایش تجهیزات مرزبانی در حوزه دریابانی برای جلوگیری از قاچاق در دریاها گفت: امروز این امکان و قدرت را داریم که از مرکز و ستاد مرزبانی تا دوردست‌ترین برجک را با بهره‌گیری از تجهیزات نوین پایش کنیم و در این راستا نیز تجهیزات برتر و نوین در کنترل و نظارت‌های مرزی به شکل ویژه‌ای ارتقاء یافته است.

وی ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد از تجهیزات مرزبانی، بومی و تولید داخل و محصول دانش و تخصص جوانان ایرانی و شرکت‌های دانش بنیان داخلی است به گونه‌ای که با به کارگیری تجهیزات بومی توانستیم نظارت‌های مرزی را در گلوگاه‌های ورودی و خروجی با دقت و سرعت افزایش دهیم.

فرمانده مرزبانی فراجا با اشاره به افزایش تجهیزات مرزبانی در حوزه دریایی گفت: امسال ستاد کل نیروهای مسلح، دولت و فراجا طرح‌های ما را برای تقویت حوزه دریایی پذیرفته‌اند و اعتبارات خوبی برای این منظور در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات برای تهیه تجهیزات در حوزه دریایی ۶۰ الی ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: تجهیزات دریایی گران است، اما ما در حال تدارک شناورهای ۶۰، ۲۳ و ۳۰ فوتی هستیم. وزارت دفاع نیز با تمام توان ساخت این شناورها را در دستور ساخت قرار داده است و امیدواریم تا هفته فراجا که در نیمه دوم مهرماه است، بیش از ۶۰ الی ۷۰ فروند شناور مناسب را به دریابانی مرزبانی تحویل دهیم.

فرمانده مرزبانی فراجا همچنین درباره مسکن نیروهای مرزبانی گفت: این موضوع امسال از اولویت‌های اصلی فراجا است. معاون طرح و برنامه ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرده، که اعتبارات آن در مرحله اول پرداخت شده است.

سردار گودرزی خاطرنشان کرد: قریب به هزار واحد سازمانی برای مزربانان در حال ساخت است. این منازل سازمانی در مناطق مرزی مانند سیستان و بلوچستان و مرزهای غربی قرار دارد.

وی درباره سوخت‌بران و کوله‌بران گفت: هر کسی از مرز خلاف قانون عمل کند، مرزبان هم برطبق وظیفه خود عمل می‌کند. اما طرح رزاق از سوی دوستان نظامی دیگر در منطقه عمومی سراوان در حال انجام است.

فرمانده مرزبانی فراجا تصریح کرد: در جاهایی مانند دریا حدود ۱۳ میلیون لیتر کشفیات سوخت در ۵ ماهه ابتدای سال داشتیم که عمدتا هم با درگیری با قاچاقچیان این سوخت‌ها کشف و ضبط شده است. ما برحسب قانون با قاچاقچیان در این حوزه مبارزه می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز