خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران:

۱۲۹ محله میدان و بازارچه میوه و تره‌بار ندارد/ آسیب به ۴۳ دستگاه اتوبوس در اعتراضات

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۱۳۰۴

شهردار تهران با بیان اینکه ۱۲۹ محله فاقد میدان و بازارچه میوه و تره بار است، عنوان کرد: تلاش می کنیم در هفته های آینده فروش مویرگی میوه را از طریق نرم افزارهای موبایلی آغاز و میوه دلخواه مردم را با قیمت مناسب درب خانه‌های انها تحویل دهیم

به گزارش ایلنا، علیرضا زاکانی شهردار تهران در آیین آغاز به ساخت ۱۴ میدان، بازار و بازارچه میوه و تره بار و افتتاح و توسعه ۵ بازار میوه و تره بار اظهار کرد: هفته دفاع مقدس یادآور بزرگی ها و عظمتی است که امام (ره) به ما عطا کرد. شهیدان ما چراع راه، راهبر و دستگیری کننده هستند و امیدواریم که آغاز این افتتاح در هفته دفاع مقدس میمون و مبارک باشد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی برای ما اهدافی را ترسیم و شعارهایی را مطرح کرد که به سرعت مورد توجه جهانیان قرار گرفت، افزود: تمامی دشمنی ها با انقلاب به واسطه همین اهداف متعالی است و امروز در گام دوم انقلاب نیازمند ساختن یک الگو مبتنی بر همین شعارها هستیم. این الگو در تهران با همت مردم و بر محور نخبگان و با فداکاری و ایثار شکل خواهد گرفت. این چشم اندازی است که ما به سمت آن حرکت می کنیم و مقدمه این پیشرفت و تحول، مشارکت مردم است.

زاکانی با اشاره به اینکه مشارکت، نیازمند داشتن سرمایه اجتماعی بالای مدیریت شهری برای شهروندان است که در سایه خدمت صورت خواهد گرفت، ادامه داد: بر همین اساس نقطه آغاز خود را خدمت گذاشتیم که منجر به اعتمادزایی و مشارکت مردم شود و آغاز این خدمتگزاری باید با ویژگی هایی از جمله مسئولیت پذیری همراه باشد. 

شهردار تهران با بیان اینکه یکی از این مسئولیت پذیری ها در بخش خدمت در حوزه معیشت مردم است، تصریح کرد: امروز مردم در فشارند و بر همین اساس سه مجموعه اقدامات را مورد هدف قرار دادیم؛ نخست بخش مسکن که قرارگاه جهادی مسکن را ایجاد و خودمان را متعهد کردیم زمینه ساخت سالانه ۱۸۰ هزار واحد مسکن را فراهم و کمبود یک میلیونی مسکن را جبران کنیم تا آرزوی خانه دارشدن را به یک واقعیت در دسترس تبدیل کنیم.

وی اضافه کرد: دومین مسأله ناظر به میادین میوه و تره بار است، از سال ۵۸ تا سال قبل و پیش از دوره ششم مدیریت شهری، ۲۶۳ میدان و بازارچه تره بار داشتیم. این در حالی است که در ماه های پایانی سال قبل ۳۱ بازارچه اضافه شد و در برنامه امسال افزایش ۱۰۰ و برای سال آینده نیز همین تعداد را افزایش می دهیم تا تعداد میادین را طی دوسال به ۵۰۰ میدان و بازارچه برسانیم. 

به گزارش شهر، زاکانی با بیان اینکه ۱۲۹ محله فاقد میدان و بازارچه میوه و تره بار است، عنوان کرد: تلاش می کنیم در هفته های آینده فروش مویرگی میوه را از طریق نرم افزارهای موبایلی آغاز و میوه دلخواه مردم را با قیمت مناسب درب خانه های آنها تحویل دهیم.

وی افزود: تلاش می کنیم مبتنی بر برند میادین خودمان میوه ها با بسته بندی خاص در اختیار مغازه های محلات قرار گیرد و ثبات در این حوزه ایجاد شود. 

او همچنین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران درباره نوسازی و بازسازی اتوبوس‌ها گفت: ۷۰۰ دستگاه اتوبوس هدف گذاری شده بود که بازسازی و نوسازی شود. ۵۵۰ دستگاه اتوبوس در حوزه بازسازی بود که طبق آخرین خبری که بنده دارم آماده ورود به عرصه خدمت هستند. همچنین در بخش نوسازی نیز ۵۵ دستگاه تملکی بود که درحال آزادسازی و قرار گرفتن در مدار خدمت است. در بخش دیگر نوسازی تعهد دولت ۹۰۰ دستگاه اتوبوس بود که بخشی آزاد شده و در بهره برداری قرار دارد.

شهردار تهران در ادامه سخنان خود، اعلام کرد: متاسفانه در اعتراضات به ۴۳ دستگاه اتوبوس آسیب زده شد. به ایستگاه‌های مترو آسیبی وارد نشده اما ۵۴ ایستگاه اتوبوس آسیب و زیان دیده است.

زاکانی ضمن اشاره به وجود ۳۹ مجموعه فروشگاهی شهروند در شهر تهران، گفت: قرار است که فروشگاه‌های شهروند توسعه داده شود و تعدادشان به بیش از ۵۰ فروشگاه برسد. درحال حاضر هفت نقطه در درون شهرداری و پنج نقطه دیگر خارج از شهرداری بدین منظور  درحال پیگیری است.

وی با بیان اینکه باید بتوانیم فروش محله‌ای و شهروند محله‌ای را راه اندازی کنیم، افزود: در کنار این توسعه باید بتوانیم فروش اقساطی و اعتباری در شهروند داشته باشیم.

شهردار تهران با پرداختن به بازارچه‌های میوه و تره بار با بیان اینکه ۳۱ بازارچه در ایستگاه‌های مترو فعال شده است، گفت: بخشی از این بازارچه‌ها به خشکبار و اقلام خاص اختصاص داده شد که البته هرجا امکان ارائه میوه وجود داشته باشد، میوه هم ارائه خواهد شد.

زاکانی ضمن اشاره به تلاش برای همسان سازی کیفیت بین میادین، عنوان کرد: درحال حاضر کیفیت در میادین یکسان نیست اما درحال همسان سازی هستیم تا بعد از خرید قراردادی و دست اول، سطح کیفیت باز هم افزایش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز