خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران:

طعنه‌های زیادی شنیدیم اما هیچ نگفتیم/ ۱۰ روزه مشکل شهر را حل کردیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۵۱۹۸

شهردار تهران با تأکید بر اینکه بزرگترین کار ما این بود که مشغول به کار شدیم و هرچه سخن گفتند هیچ نگفتیم، خاطرنشان کرد: این سکوت به این معنا نبود که پاسخی نداشتم بلکه مشغول به کار بودیم. در همان ۱۰ روز اول، با تلاش معاونت اقتصادی اعلام کردیم که از تنش اقتصادی خارج می شویم و از این تنش خارج شدیم.

به گزارش ایلنا، علیرضا زاکانی صبح امروز -سه شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱- با حضور در نودمین جلسه شورای شهر، گزارشی از اولین سال حضورش به عنوان شهردار تهران ارایه کرد.

شهردار تهران در ابتدای این جلسه گفت: این افتخار را داریم که در سالگرد خدمتگزاری مردم چند کلامی را در خصوص اقدامات طی شده سخن بگوییم.

شهردار تهران ضمن تقدیر از حسن اعتماد و همکاری اعضای شورای اسلامی شهر تهران برای پیگیری برنامه های شهر، خاطرنشان کرد: ما در حالی کار را شروع کردیم که هم شهر، هم شهروند و هم مدیریت شهری حال مناسب و خوشی را که انتظار هست، نداشتند.

وی ادامه داد: علت این موضوع، عدم عمل و جهت گیری نامناسبی بود که مدیران شهری گذشته داشتند؛ این به مکتب و انقلاب ما برنمی گشت بلکه به عمل ما برمی گشت. 

زاکانی با بیان اینکه شهر ما از ترافیک، آلودگی هوا، کمبود مسکن و فرسودگی کالبدی رنج می برد، تاکید کرد: با کمبود سرانه ها مردم مشکلات را تحمل می کردند. شهروندان از بی توجهی ها دلخوری داشتند؛ آنچه که در شهر مهم است شهروند است که باید در ایمنی، آسایش، امنیت و زمینه رشد روحی و حرکت در مسیر پیشرفت قرار بگیرد تا با اطمینان این مسیر را دنبال کند اما مردم ناراضی بودند.

وی افزود: مدیریت شهری به یک روزمرگی دچار بود و به تعبیر خودشان، علت آن تنش مالی بود که شهرداری دو سال و نیم از آن رنج می برد و سه ماه را هم با قرض حقوق پرداخته بودند. توجه به مردم در طول یک سال اخیر مورد توجه ما قرار گرفت.

شهردار تهران ادامه داد: هزار و ۱۰۰ هکتار منطقه کن که عمده آن باغات است و ۷۰ هکتار اصل محله است، قرار شد مورد بازبینی قرار بگیرد. این باغات از گهربارترین و ارزشمندترین نقاط تهران به شمار می روند. تأکید بر این بود که قواعد برای زمین های یک هکتار به بالا اجرایی شود و بنابر نقشه سال ۱۳۵۴ بیش از ۶۶ درصد زیر دو هزار متر بود و قاعده گذار متوجه نبود که ۹۹ درصد مردم از این قاعده متضرر می شوند و ۱۵ هزار نفر در معرض آسیب و خطر قرار می گیرند. به طوری که با اندک حادثه ای، هیچ کسی دسترسی به آنها نخواهد داشت.

وی ادامه داد: کن با همان فرسودگی باقی ماند و علت آن بد مسکنی و کمبود مسکن و نوع نگاهی بوده که از قبل رسوخ کرده است. قرار شد ما تصمیم بگیریم که پس از کمیسیون ماده پنج، در جمع مردم حضور پیدا کردیم و مردم اعلام کردند که ۳۵ سال است دنبال راهکار هستند. مهمترین مسیری که سال گذشته تا امروز طی کردیم توجه به مردم بود و شورای ششم و مدیریت شهری سیاست توجه مردم را در دستور کار قرار داد. معتقدیم جز با تحول، نمی توان انباشتگی مشکلات شهر را رفع کرد. 

زاکانی با بیان اینکه شهر باید نوسازی شود و نمی توان کاریکاتوری آن را رشد داد، گفت: ما به گذشته نگاه کردیم و هرکه کار خوب انجام داده بود تقدیر کردیم و از اقدامات بد عبرت گرفتیم. از داشته های گذشته استفاده می کنیم و از کاستی ها تجربه کسب می کنیم و توجه خود را به نقاط قوت معطوف می کنیم. ما در مورد آینده صحبت می کنیم چون گذشته سرمایه ماست.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه بزرگترین کار ما این بود که مشغول به کار شدیم و هرچه سخن گفتند هیچ نگفتیم، خاطرنشان کرد: این سکوت به این معنا نبود که پاسخی نداشتم بلکه مشغول به کار بودیم. در همان ۱۰ روز اول، با تلاش معاونت اقتصادی اعلام کردیم که از تنش اقتصادی خارج می شویم و از این تنش خارج شدیم.

وی با بیان اینکه طعنه های زیادی شنیدیم اما تحمل کردیم و ۱۰ روزه مشکل شهر را حل کردیم، یادآور شد: امروز یک سال و چهار روز است که در خدمت شهر هستیم و یک روز هم قرض نگرفتیم و بیست و هشتمین روز هر ماه حقوق کارکنان را تسویه کردیم.

به گزارش شهر، زاکانی با تأکید بر اینکه شهر نیازمند تحول همه جانبه است، یادآور شد: شهر به رشد موزون نیاز دارد و برای این موضوع نیاز داریم که پیشرفت را هدف گذرای کنیم و امکان ندارد با انبوه مشکلات بتوانیم بدون زیر بار کار رفتن، این موارد را برطرف کنیم. می توان کار کرد و ما مسئولیت پذیری پیشه کردیم و در تمام حوزه های شهری که مواردی از آن به ما ارتباطی نداشت، مسئولیت پذیرفتیم.

وی افزود: اگر مدیریت برگرفته از شهر باور شود می تواند کوه را جابجا کند؛ لذا اعلام کردیم که مدیریت شهری ششم مسئولیت پذیر است و به همین  دلیل به دنبال مسائل اجتماعی رفتیم. برخی گفتند اگر به این سمت بروید در باتلاق گیر می کنید اما سرافرازیم و امروز ۲۱ هزار معتاد متجاهر ساماندهی شدند چون این افراد پاره تن ما هستند و با نگاه اعتقادی جلو رفتیم.

زاکانی با بیان اینکه به سراغ معتادانی رفتیم که هیچ نهادی به آنها توحه نمی کرد، گفت: سه هزار و ۳۰۰ تخت فعال داریم و هزار و ۸۰۰ تخت نیز در هفته آینده به تخت ها اضافه خواهد شد. هیچ نهادی در این زمینه به اندازه شهرداری تلاش نکرده است. ما منیت را زیر پا گذاشتیم و تمام دستگاه ها را سهیم کردیم.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی با تمام قامت و دیگر نهادها و دستگاه های مربوطه همه آمدند و منیت ها کنار گذاشته شد. اگر با افتخار می گوییم سه هزار و ۳۰۰ تخت آماده داریم اساس را روی خدمت و توجه به مردم قرار دادیم.

شهردار تهران با بیان اینکه اصل را بر سرمایه اجتماعی، رضایت مردم و جلب رغبت مردم برای مشارکت قرار دادیم، اظهار کرد: راه طی شده را بر اساس تحول سخت و کالبدی قرار دادیم و برای سال ۱۴۱۰ چشم اندازی تعریف کرده ایم که تهران الگوی جهان اسلام شود.

وی تصریح کرد: تحول به تحول روحی به عنوان شهروند الگو و تحول فناوری برای شهر هوشمند مورد توجه قرار گرفت.

زاکانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ۹۶ درصد از مدیران از بدنه شهرداری انتخاب شدند، گفت: ما وظیفه داشتیم حقوق و مسکن کارکنان را دنبال کنیم و زمانی که حقوق ۱۰ درصد افزایش یافت ما ۱۶ درصد را نیز از مسیر دیگری دنبال کردیم چون حقوق آنها پیش از این تضییع شده بود. تلاش کردیم خود را فدای آتش نشانان کنیم تا آنها خود را فدای ملت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز