خبرگزاری کار ایران

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران:

بدهی‌های شهرداری ۶۰ هزار میلیارد تومان است/ طلب ۲ هزار میلیاردی از دولت

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۰۵۸۳

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با اشاره به اقدامات پیش رو، کل بدهی‌‌های شهرداری را ۶۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «ابولفضل فلاح» معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری در نشست خبری صبح امروز خود با بیان اینکه در یک سال اخیر، چند برنامه از جمله اصلاح ساختار مالی و محاسباتی شهرداری تهران را با ایجاد خزانه واحد اجرا کردیم، گفت: همه حساب‌های مرتبط به خزانه وصل شده است. همه درآمدهای شهرداری به خزانه می‌آید و اگر درآمد واحدها اختصاصی باشد به این واحدها بازگردانده می‌شود.

وی افزود: در گام دوم پرداخت حقوق را به صورت متمرکز آغاز کردیم. قبلا پرداخت‌ها به صورت گلوبال انجام می‌شد و از همین محل بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

او ادامه داد: در این روش به صورت مستقیم کسورات و حق تامین اجتماعی پرداخت شده و بدهی انباشته هم نداریم.

فلاح با بیان اینکه گام بعدی ما مدیریت بدهی‌ها بود، گفت: در این واحد به طور کامل تمامی بدهی‌ها رصد می‌شود. ما امسال ۷۱۰۰ میلیارد تومان بدهکار هستیم در حالی که سال گذشته ۱۳۰۰ میلیارد تومان بدهکار بودیم.

وی بیان کرد: از سوی دیگر شهرداری حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان از محل عوارض از دولت طلب دارد.

معاون مالی شهرداری تهران یادآور شد: کارویژه دیگر ما مولد کردن دارایی‌ها بود که در این راستا برخی از املاک شهرداری وارد بورس شدند. عرضه دو ملک آغاز شد. ملک سوم ما هم در تابلوی عرضه بود و حدود هشت ملک در مرحله امیدنامه بوده و حدود ۵۰ ملک هم در مرحله کارشناسی است. هر هفته ما املاکی برای عرضه داریم.

وی بیان کرد: کل بدهی شهرداری هنوز ۶۰ هزار میلیارد بوده و احتمالا حدود ۴ هزار میلیارد هم تادیه بدهی خواهیم داشت.

او اظهار کرد: حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان تحقق منابع درآمدی در معاونت مالی و اقتصاد شهری داشته‌ایم که نسبت به سال گذشته ۱۳۰ درصد افزایش بوده است.

وی بیان کرد: ستاد ساماندهی املاک ایجاد شد، یکی از اقدامات این ستاد شناسایی املاک و ثبت و ضبط آنها است. ۲۵ ملک امسال رفع تصرف شده و ۳۹ ملک هم در دست تخلیه داریم. متصرف کنندگان هیچ ارتباطی با شهرداری نداشته‌اند.

وی یادآور شد: ۲۴۰۰ میلیارد تومان وام در قالب اوراق مشارکت از دولت گرفتیم، ۷۰۰ میلیارد تومان برای مترو و ۴۰۰ میلیارد تومان برای اتوبوس‌های شهری است. ضمن اینکه هیچ وامی در قالب تسهیلات نگرفته‌ایم.

او همچینین در مورد درآمدهای شهرداری نیز گفت: در حوزه شهرسازی درآمد ۳۶ هزار میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز