خبرگزاری کار ایران

مراجعه ۱۷۱ هزار زائر اربعین به پایگاه‌های هلال‌احمر در داخل کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۸۶۳۷

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر از مراجعه ۱۷۱ هزار زائر به پایگاه‌ها و پست‌های امدادی این جمعیت از ابتدای شهریورماه تاکنون خبر داد.

به گزارش ایلنا، یعقوب سلیمانی در تشریح خدمات امدادونجات این جمعیت در طرح اربعین حسینی گفت: از روز اول شهریورماه تا پایان روز ۲۳ شهریور، ۱۷۰ هزار و ۹۷۸ زائر به مراکز و پایگاه‌های امدادی هلال‌احمر در محورهای مواصلاتی کشور و در گذرگاه‌های مرزی مراجعه کرده و از خدمات این جمعیت بهره‌مند شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۱۲۰۵ پایگاه ثابت و موقت در سراسر کشور در طرح اربعین فعال است، افزود: در حال حاضر علاوه بر اینکه ۱۹ بالگرد امدادی هلال‌احمر برای پوشش حوادث احتمالی در آماده‌باش هستند، ۱۲ قرارگاه مرزی جمعیت نیز برقرار بوده و خدمات لازم به زوار ارائه می‌شود.

سلیمانی در ادامه از برپایی ۲۳۰۰ دستگاه چادر امدادی به‌منظور اسکان اضطراری زائران در مرزهای کشور خبر داد و گفت: از ابتدای شهریورماه تا کنون ۹۵ هزار و ۷۸۴ نفر در چادرها و اردوگاه‌های هلال‌احمر اسکان داده شده‌اند.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: از مجموع زائران خدمات گیرنده از هلال‌احمر، ۴۳ هزار و ۹۳۵ نفر از خدمات درمان سرپایی و ۲۹ هزار و ۷۰۳ نفر از خدمات تست قند و فشارخون بهره‌مند شده و ۱۵۵۶ زائر بیمار و یا حادثه‌دیده نیز به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

سلیمانی گفت: در مدت زمان اجرای طرح اربعین، ۲۲ هزار و ۵۹۰ عدد ماسک، ۳۶۹۴ اسپری ضدعفونی کننده، ۷۸ هزار و ۳۳۹ بطری آب معدنی، ۲۰ هزار و ۱۵۰ قرص نان، ۹۶۰ قوطی کنسروجات و ۱۲۱۱ بسته غذایی میان زائران مراجعه کننده به پایگاه‌های امدادی هلال‌احمر توزیع شده است. همچنین ۶۰ هزار و ۱۰۰ رسانه آموزشی میان زائران توزیع و ۴۰ هزار و ۲۵۳ مورد، آموزش چهره به چهره مربوط به نکات ایمنی و سلامت در اربعین به زائران ارائه شده است.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر تاکید کرد: ارائه خدمات این جمعیت تا بازگشت کامل زائران از راهپیمایی بزرگ اربعین ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز