خبرگزاری کار ایران

فرمانده کل انتظامی کشور:

خروج ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر برای مراسم اربعین/ هیچ‌گونه مشکل امنیتی در مسیرها و پایانه‌ها نداشتیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۹۶۸

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه تا کنون ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر برای زیارت اربعین از کشور خارج شده‌اند، گفت: زائران سفر خود را هر چه سریعتر به اتمام برسانند.

به گزارش ایلنا، سردار «حسین اشتری» در حاشیه بازدید از مرز شلمچه و در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی، اظهار داشت: از زائران عزیز به واسطه همکاری که با مسئولان مربوطه و به خصوص با پلیس داشتند وهمچنین از پلیس، مرزبانان و مردم کشور عراق که همکاری خوبی را داشتند تقدیر و تشکر می‌کنم.

فرمانده کل انتظامی کشور در خصوص آخرین آمار تردد زائران اربعین حسینی، گفت: تعداد ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر برای زیارت عتبات عالیات عازم کشور عراق شدند و بیش از ۹۵۰ هزار نفر از آنان بازگشتند.

این مقام ارشد انتظامی در کشور با اشاره به اینکه حدود ۲ میلیون زائر هنوز در زیارت عتبات عالیات هستند، اضافه کرد: موج بازگشت زائران افزایش یافته و قطعا روزهای آینده ورود به کشور بیشتر خواهد شد.

سردار «اشتری» عنوان داشت: توصیه پلیس به زائران عزیز این است که هر چه زودتر سفر خود را به اتمام برسانند تا با تراکم جمعیت مواجه نشوند.

وی ادامه داد: مجموعه انتظامی از مرز تا شهرهای مقصد زائران حسینی در خدمت آن‌ها هستند و ان‌شاء الله خدماتی که لازم است را ارائه خواهد داد.

بنابراعلام پایگاه خبری پلیس، فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه زائران در مسیر بازگشت به توصیه‌های پلیس توجه کنند، بیان داشت: رانندگانی که بعد از مسافرت معنوی چند روزه باز می‌گردند به لحاظ جسمی خسته هستند به این جهت حتما قبل از حرکت به شهرهای خود در مواکب استراحت کنند تا به سلامتی به منزل خود باز گردند.

این مقام ارشد انتظامی کشور عنوان داشت: هیچ گونه مشکل امنیتی به لطف خداوند متعال و عنایت اباعبدالله الحسین (ع) در مسیرها و پایانه‌ها نداشتیم و حرکت جمعیت به صورت روان و عادی است.

سردار «اشتری» خاطر نشان کرد: امیدواریم که با کمترین مشکلات این سفر معنوی انجام شود و زائران به سلامت به کشور خود باز گردند.

وی در خصوص آن دسته از زائرانی که بلیت تهیه کردند و گذرنامه موقت ندارند، گفت: در شهرهای خود به ادارات گذرنامه مراجعه کنند و بلیت را ارائه دهند تا گذرنامه موقت برای آنان صادر شود.

فرمانده کل انتظامی کشور در خصوص حضور اتباع خارجه در زیارت اربعین حسینی، اظهار داشت: خروج اتباع خارجی فقط از طریق مرز بین المللی شلمچه است و اگر مدارک آنان مشکل دارد به ادارات گذرنامه و محل‌های تعیین شده پلیس شهر خرمشهر مراجعه کنند تا مشکل آن‌ها برطرف شود.

سردار اشتری با تأکید بر اینکه کسانی که مدارک لازم را ندارند از مراجعه به مرزها خودداری کنند، بیان داشت: تمام سعی مجموعه انتظامی بر این است که زائران به سلامت و راحتی به زیارت عتبات عالیات عازم شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز