خبرگزاری کار ایران

حضور میدانی وزیر کشور برای کاهش مشکل زائران اربعین

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۶۶۹۱

دغدغه مشکلات عاشقان اباعبدالله الحسین ع در مسیر پیاده روی اربعین امسال، وزیر کشور را از روز پنج‌شنبه به مناطق مرزی و حتی دیدار با مقامات عراق کشاند تا به صورت میدانی و در متن رویدادها، تصمیم‌ درستی اتخاذ شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، با رسیدن موسم اربعین دل های حسینی برای زیارت کربلای معلا پر می کشد و عاشقان حسینی از هر جای جای میهن اسلامی ایران برای ارادت به سرور و سالار شهیدان، عازم مرزهای شش گانه کشور شده اند.

سیل هجوم میلیونی جمعیت در کنار گرمای هوا و فقدان زیرساخت های حمل و نقلی در آن سوی مرزهای کشور، مدیریت اربعین امسال را دشوار ساخته است.

در این شرایط احمد وحیدی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران برای رسیدگی به مشکلات ایجاد شده و به کارگیری ظرفیت ها برای تسهیل تردد زاور حسینی، از روز پنج شنبه گذشته تهران را به مقصد بغداد ترک کرد و پس از دیدار با نخست وزیر، وزیر کشور و برخی دیگر از مقامات کشور همسایه، با توجه به گزارش‌های واصله از ازدحام در مرز مهران، خود را به پایانه مرزی این شهر رساند تا تصمیمات حساس در میدان گرفته شود.

وزیر کشور در بدو ورود به پایتخت عراق، ابتدا در اتوبان خروجی فرودگاه بین المللی بغداد، محل شهادت سرداران ، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حاج ابومهدی المهندس معاون پیشین رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق و همرزمانشان حضور یافت و به مقام شامخ آنها ادای احترام کرد.

سپس دیدار مستقیم با "عثمان الغانمی" همتای عراقی برای تسهیل در تردد زائرین حسینی در دستور کار قرار گرفت و این دیدار بدون فوت وقت انجام شد.

در این دیدار دو طرف درباره شماری از موضوعات مورد اهتمام، بویژه موضوع ورود زائران ایرانی به عراق و تدابیر انجام شده در این باره گفت و گو کردند.

وحیدی پس از دیدار با وزیر کشور عراق در گفت و گوی مطبوعاتی اعلام کرد:  سرعت دادن به عبور زوار ایرانی از مرز یکی از مطالبات ما بود، چرا که از مرز ایران زائران به سرعت عبور می‌کنند، ولی گاهی اوقات به خاطر سیستم‌های طرف مقابل که معطلی بیشتری دارند در مرز عراق با مشکل مواجه می شویم، در همین راستا از دوستان خواستیم تسریع کنند که موافقت کردند تا راهکاری پیدا کنیم و طبق آن، کار با سرعت بیشتری پیگیری شود.

وزیر کشور در خصوص دیگر دغدغه سفر اربعینی گفت: مسئله دوم باز هم به آن سوی مرز‌ها برمی‌گردد، چراکه وقتی زایران از مرز ما عبور می‌کردند، بعضا وسیله نقلیه مناسبی برای انتقال زوار وجود نداشت، برای حل مشکل قرار شد اتوبوس‌های ما بتوانند از مرز عبور کنند و در مواقعی که طرف مقابل وسیله نقلیه ندارد، بتوانیم با استفاده از خودرو‌های خود مردم را به نخستین مرکز تجمعی منتقل کنیم تا زوار از آنجا منتقل شوند که این را نیز پذیرفتند.

 وحیدی در مورد خروج اتباع مقیم ایران نیز گفت: طرف مقابل راهکار ارئه شده از جانب ما را پذیرفت تا مشکل اتباع خارجی حل شود.

وی درباره انتقال زوار سایر کشور‌ها از مرز‌های زمینی ایران نیز افزود: مشکلاتی ایجاد شده بود، چرا که قبلا قرار بر این بود از طریق هوایی و کشور خودشان به عراق بروند، طرف مقابل قبول کرد براساس مجوز‌هایی که از ایران صادر می‌شود، ترانزیت زوار انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز