خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

تاکید بر نقش‌آفرینی نخبگان در توسعه و رشد کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۷۶۶۹

​وزیر کشور بر لزوم بهره‌گیری هر چه بیشتر از فناوری‌ها در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و همچنین نقش‌آفرینی نخبگان در توسعه و رشد کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد وحیدی در پایان نشست با نخبگان در جمع خبرنگاران گفت: نشست امروز با حضور معاونین وزارت علوم، صمت، بنیاد نخبگان و برخی استانداران و شهرداران به همراه نخبگان و کارآفرینان برگزار شد تا چگونگی معماری هماهنگی برای حرکتی پرشتاب در استان‌ها را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

وی ادامه داد: امیدواریم از این مسیر اتفاقات بزرگ و ارزشمندی در حوزه‌های مختلف همچون اقتصاد دانش‌بنیان شکل بگیرد و هر چه بیشتر بتوانیم از ظرفیت‌ها بهره بگیریم و بهره‌وری بیشتری از فناوری در حوزه‌های مختلف داشته باشیم. بی‌تردید در این مسیر باید کارآفرینان در هر استان‌ها نقش مهم خود را در توسعه اقتصادی استان ایفا کند. نخبگان هر استان در استان، شهر و روستای خود باید زنجیره ارزش که موجب توسعه و رشد می‌شود را شکل دهد.

وزیر کشور با بیان اینکه در وزارت کشور به دنبال هم‌افزایی هر چه بیشتر این حوزه‌ها هستیم، تصریح کرد: خوشبختانه این موضوع مورد استقبال قرار گرفته و از این مسیر می‌توان جهش‌های بزرگی در توسعه و آبادانی استان‌ها و توسعه فناوری داشته باشیم. قطعا می‌خواهیم ایده‌ها را دریافت کنیم و از آنها بهره بگیریم.

وحیدی خاطرنشان کرد: در مجموعه وزارت کشور باید ساز و کاری را پیش‌بینی کنیم که استانداران مسئول توسعه علم و فناوری در استان‌های خود باشند و از این طریق تولید ثروت اتفاق بیفتد. باید تعامل با نخبگان ساختارمند شود و استانداران پرچمدار توسعه علم و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان باشند و قطعا این موضوع مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز