خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم در گفت‌وگو با ایلنا:

شهرداری تهران برای تامین مسکن اعضای هیات علمی قول همیاری داده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۶۴۶۲

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شهرداری تهران قول داده است که برای تامین مسکن اعضای هیات علمی، یاوران علمی، کارکنان و… وزارت علوم را یاری بدهد.

«محمدعلی زلفی گل»  در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره برگزاری کنکور و همکاری آموزش و پرورش در این زمینه توضیح داد: کنکور و مصوبه آن، قانون است و ما موظف هستیم آن را به بهترین نحو ممکن انجام دهیم و پاسخگو هم باشیم. درباره تعامل با آموزش و پرورش هم باید بگویم ما در یک تیم هستیم و سعی می‌کنیم به صورت هم افزا با هم همکاری داشته باشیم، چرا که جز این نیز انتظار نمی‌رود و شرایط فعلی کشور ما حکم می‌کند با توجه به محدودیت‌ها، نهایت همکاری را داشته باشیم. بنابراین تلاش می‌کنیم برای کنکور تا جایی که امکان دارد کمتر مزاحمت ایجاد کنیم، اما بالاخره همه امکانات موجود برای کشور است، اما ما تلاش می‌کنیم مشکل کمتری پیش بیاید. 

وزیر علوم در مورد امضای تفاهم نامه با شهرداری و فروش املاک دانشگاه‌ها و اعطای اختیار فروش آن به روسای دانشگاه‌ها در راستای افزایش دامنه اختیارات آن‌ها اظهار کرد: در این تفاهم‌نامه قسمت‌هایی که نیاز به اخذ مجوز از شهرداری دارد و شهرداری می‌تواند کمک کند، این کار را خواهد کرد و حمایت ویژه می‌کند تا کار تسریع شود. به طور مثال اگر ملکی قرار است تغییر کاربردی داده شود یا به فروش برسد شهرداری کمک می‌کند، به این دلیل که خیلی از آن‌ها کاربری آموزشی دارند و برای تغییر این کاربردی شهرداری کمک خواهد کرد. 

او در پاسخ به این سوال که اختیار فروش املاک در دست روسای دانشگاه قرار خواهد گرفت یا خیر؟ بیان کرد: خیر، برای فروش املاک دولتی شرایط خاصی وجود دارد که باید فرایند مورد نظر طی شود. دانشگاه‌ها چون هیات امنایی هستند می‌توانند مجوزشان را از هیات امنا بگیرند، اما شیوه فروش که باید در مزایده گذاشته شود و اخذ مجوزهای خاصی را لازم دارد و... باید سیکل مورد نظرش را طی کند. 

او درباره تامین مسکن اساتید که در تفاهم نامه با شهرداری تهران ذکر شده است، توضیح داد: در تفاهم نامه با شهرداری تهران ذکر شده است که در راستای تامین مسکن وزارت علوم را کمک کند. اینکه شیوه نامه آن چطور خواهد بود نیاز دارد که عملیاتی شود و نمی‌توان فعلا به صورت دقیق چیزی در موردش گفت، اما به طور کلی شهرداری تهران قول داده برای تامین مسکن اعضای هیات علمی، یاوران علمی، کارکنان و… وزارت علوم را یاری بدهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز