خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

تمهیدات پلیس برای پیشگیری از سرقت در پارکینگ‌ها در ایام اربعین/ استقرار پلیس‌های تخصصی در مرزهای شرقی

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۰۸۲

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا درباره اقدامات پیشگیری از سرقت در پایانه‌های مرزی در ایام اربعین توضیحاتی ارائه کرد.

سردار محمد شرفی، فرمانده قرارگاه اربعین فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره شرایط ورود اتباع کشورهای پاکستان و افغانستان برای شرکت در راهپیمایی اربعین گفت: مرز ریمدان برای ورود اتباع پاکستانی و مرز میرجاوه برای ورود اتباع افغانستانی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: تمامی پلیس‌های تخصصی به ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر در مرزهای شرقی مستقر خواهند شد. کارشناسان و تجهیزات ما در این مرزها حضور دارند و کنترل‌های لازم صورت می‌گیرد.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا با اشاره به برنامه‌های پلیس برای پیشگیری از سرقت در مرزهای غربی در ایام اربعین گفت: یکی از موضوعاتی که ما در مرزهای غربی کشور در ایام اربعین برای آن برنامه ریزی کرده‌ایم موضوع پیشگیری از سرقت خودرو یا لوازم خودروهایی است که در این مناطق پارک می‌شوند.

سردار شرفی با اشاره به اقدامات انجام شده برای پیشگیری از سرقت خودروها در پارکینگ‌ها گفت: یکی از اقدامات ما برای اربعین امسال این است که پارکینگ‌ها استانداردهای لازم برای پیشگیری از سرقت را داشته باشند و مدیریت پارکینگ‌ها باید این موارد را حتما رعایت کنند.

وی ادامه داد: این موارد شامل امکان ایجاد پایش تصویری پارکینگ است. همچنین حصارکشی پارکینگ‌ها، ثبت خودروها، استخدام نگهبان، ایجاد روشنایی لازم و نظم دهی پارک خودروها در پارکینگ‌ها را نیز شامل می شود. این موارد استانداردهایی است که پلیس برای پارکینگ‌ها در نظر گرفته است.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا خاطرنشان کرد: در پارکینگ‌هایی که استانداردهای ما را رعایت کند احتمال سرقت قطعا وجود نخواهد داشت. اما در پارکینگ‌هایی که این موارد و استانداردها رعایت نشود احتمال سرقت نیز وجود خواهد داشت لذا ما از زائرانی که با خودروهای شخصی به مرزها مراجعه می‌کنند نیز تقاضا داریم که حتما خودروهای خود را در پارکینگ‌هایی پارک کنند که دارای مجوز بوده و مسئول دارد و همچنین مورد تایید پلیس هم هستند.

سردار شرفی تصریح کرد: پارکینگ‌هایی که مجوز دارند مورد تایید پلیس بوده و حجم پذیرش خودرو در این پارکینگ‌ها افزایش پیدا کرده است. همچنین از زائران تقاضا داریم که به هیچ عنوان خودروهای خود را در مناطقی غیر از پارکینگ رها نکنند چرا که این کار دو مشکل ایجاد می‌کند اول اینکه موجب ایجاد ترافیک و اذیت برای زائران دیگر می‌شود. همچنین خودرو در معرض سرقت و سایر حوادث نیز قرار می‌گیرد. لذا درخواست می‌کنیم که در این زمینه مردم با ما همکاری و مشارکت داشته باشند چراکه این مشارکت باعث افزایش شاخص‌های امنیت خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در مناطق منتهی به مرز و در استان‌های معین و همچنین گشت‌هایی که در نظر گرفته‌ایم برای پیشگیری از سرقت و ارائه خدمات امنیتی انتظامی است.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره نحوه صدور و تمدید مدارک گذرنامه گفت: اگر گذرنامه فرد ۶ ماه اعتبار دارد می‌تواند بدون هیچ مشکلی به راهپیمایی اربعین برود و نیازی به طی هیچ فرآیندی نیست. در خصوص گذرنامه‌های غیرمعتبر؛ گذرنامه‌هایی که از تاریخ ۱ شهریور ۱۳۹۱ به بعد هستند در صورت ‌عدم مخدوشی می‌توانند به پلیس مهاجرت و گذرنامه در مراکز استان‌ها و با ارائه شناسنامه، کارت ملی و گذرنامه مراجعه کنند تا مهر تمدید به گذرنامه آن‌ها زده ‌شود.

سردار شرفی خاطرنشان کرد: افراد فاقد گذرنامه یا کسانی که گذرنامه‌شان قبل از شهریور سال ۹۱ صادر شده است می‌توانند از دو طریق برای دریافت گذرنامه یا برگ گذر موقت اقدام کنند، ادامه داد: این افراد یا با مراجعه به پلیس +۱۰ و یا درگاه اینترنت و یا اپلیکیشن پلیس من درخواست صدور گذرنامه می‌دهند. در هر دو روش مدارک افراد اخذ شده و از طریق پست برای آن‌ها ارسال می‌شود.

وی تصریح کرد: برای دریافت برگه گذر مرزی موقت که صرفا برای اربعین پیش بینی شده است نیز متقاضیان می‌توانند با مراجعه به پلیس + ۱۰ و یا اپلیکیشن پلیس من و ارائه مدارک، برگه موقت در کوتاه‌ترین زمان برای آن‌ها صادر و از طریق پست به درب منزل ارسال می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز