خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران مطرح کرد:

کسری برق تهران را جبران کردیم/ مترو پرند تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۳۵۶

استاندار تهران گفت: ما در تهران کسری برق حدود ۳ هزار مگاوات داشتیم و توانستیم کسری برق را با تدبیر و تغییر ساعت ادارات جبران کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «محسن منصوری» استاندار تهران در نشست خبری خود که صبح امروز یکم شهریورماه به مناسبت هفته دولت برگزار شد، گفت: حدود یکسال از فعالیت دولت می‌گذرد. ما شعار دولت مردمی را به عنوان یک خط مشی برای خودمان قرار دادیم و تلاش کردیم با ارتباط بی‌واسطه با مردم در جریان مشکلات مردم قرار بگیریم و بیش از صد سفر به شهرستانهای استان تهران داشتیم. 

وی با بیان اینکه نیت و ظرفیت را بر رویکرد حل مسئله گذاشتیم ادامه داد: سعی کردیم برخی مشکلات چند ده‌ساله استان تهران را حل کنیم. رویکرد جوان گرایی را در استان تهران در پیش گرفتیم و ده سال متوسط سن مدیریت را در استان تهران کاهش دادیم. جوانان دهه شصتی و بعضا دهه هفتادی مشغول به کار شدند و این یعنی آینده نگری. 

استاندار تهران با اشاره به عملکرد استانداری تهران خاطرنشان کرد: در مجموعه استان تهران ۷۱۵ پروژه عمرانی اقتصادی و فرهنگی آماده بهره برداری است که حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار این پروژه‌ها است. 

منصوری تصریح کرد: ۲۶۰ درصد در اعتبار پروژه‌ها رشد داشته ایم. همچنین در افتتاح پروژه‌ها ۷۰ درصد نسبت به گذشته رشد داشته ایم. اسلامشهر، ری، ملارد بیشترین اعتبارات را در پروژه‌ها داشته‌اند همچنین جهاد کشاورزی بیشترین پروژه را در این ایام دارند. 

وی ادامه داد: در تهران شهرستانهای مانند پاکدشت و رباط کریم را داریم که شهرستانهای بدون بیکار هستند. ما در برخی شهرستانها نگران کمبود کارگر هستیم. بحث اصلاح ضوابط استقرار صنایع در محدوده باعث شکوفایی صنعت در استان تهران خواهد شد. ۸ هزار میلیارد تومان در سال گذشته تسهیلات پرداخت کرده ایم. همچنین ۱۲۸ هزار فرصت شغلی در سال گذشته در تهران ایجاد شده است. 

استاندار تهران با اشاره به پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان گفت: ۲۷۵  واحد تولیدی راکد  فعال شده‌اند ۵۹۳ طرح نیمه کاره که اغلب بخش خصوصی بوده‌اند به سرانجام رسیده اند. 

منصوری تصریح کرد: برخی کارهای زمین مانده پیگیری و اجرایی شدند. تحولات خوبی در حوزه صنعت استان تهران با این اقدامات خواهیم داشت همچنین دولت به شورای برنامه ریزی استان تهران اختیار داد که در صورت نیازسنجی به هر شهرک صنعتی ۳۰۰ هکتار اضافه کند. البته همه شاخص‌ها در این افزایش‌ها در نظر گرفته خواهد شد. 

وی ادامه داد: امتیازات ویژه به شهرستانهای محروم دادیم از جمله دریافت مجوز معافیت مالیاتی برای شهرک‌های صنعتی فیروزکوه. ۳۸ لکه صنعتی در استان تهران داریم که بدون ضابطه ایجاد شده‌اند و توسعه متوازن اتفاق نیفتاده است. با مصوبه دولت این لکه‌های صنعتی به ۳۸  شهرک صنعتی خصوصی تبدیل می‌شود. 

او ادامه داد: ما در تهران کسری برق حدود ۳ هزار مگاوات داشتیم امروز که پیک مصرف را پشت سر گذاشتیم توانستیم کسری برق را با تدبیر و تغییر ساعت ادارات جبران کنیم و تقریبا خاموشی نداشتیم البته برخی از صنایع مجبور به شب کاری شدند. 

استاندار تهران درباره عادلانه‌سازی یارانه‌ها خاطرنشان کرد: این جراحی و رخداد بزرگ اقتصادی البته تبعاتی داشت اما همه معتقدند که اجرای این طرح برای کشور ضروری است و یک روز تاخیر برای کشور  خسران به همراه دارد.

وی درباره توسعه حمل و نقل ریلی گفت: یکی از اقدامات ما تست سرد مترو پرند بود که با موفقیت انجام شد و تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد مترو اسلامشهر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: حدود ۴۰ هزار مییلیارد تومان مصوبه پروژه های استان تهران در سفرهای رئیس جمهور است. در کمتر از چندماه اعتبار سفرها پرداخت شده است.مشکلات تعاونی های استان تهران نیز در حال حل شدن است. 

وی ادامه داد: در تهران روزانه چندین تخریب ساختمان های غیرمجاز داریم. قبل از سیل امامزاده داود بیش از ۱۳۰ مورد تخریب داشتیم.نزدیک به ۱۰۰ نفر از نمایندگان کمیسیون ماده ۱۰۰ را تغییر دادیم و با تراکم فروشی مقابله کردیم.  خیلی از اختیارات را به فرمانداری ها واگذار کردیم و دو فرمانداری ویژه در غرب و شرق تهران‌ شکل گرفت.

او درباره حوزه سیاسی و اجتماعی گفت: دبیرخانه مسئولیت اجتماعی در استانداری تشکیل شد. قرارگاه خدمات اجتماعی از دیگر دستاوردهای مهم تیم جدید استانداری بود. یکی از گلایه های مردم معتادان متجاهر بود عهد کردیم که این مشکل را حل کنیم. در استان تهران روزی که کار را تحویل گرفتیم ۱۲ هزار نفر ظرفیت نگهداری وجود داشت، اما الان به ۲۰ هزار نفر ظرفیت رسیده است و پر شده و معتادان در فرایند درمان و باز اجتماعی شدن قرار گرفته اند. البته ما ۲۵ هزار ظرفیت نیاز داریم. به استفاده از ظرفیت های مردمی اعتقاد داریم.

وی ادامه داد: در استان تهران ۳۷ هزار مجموعه مردمی داریم. همچنین در حوزه تقسیمات کشوری مجوز تاسیس ۲۹ دهیاری گرفته شده است.

او درباره تامین امنیت در استان تهران گفت: در استان تهران ۱۴ میلیون جمعیت داریم همچنین حدود دو میلیون جمعیت اتباع در استان تهران است. در مسائلی مانند مشکلات پمب بنزین ها کمترین مشکلات را در تهران داشتیم. در شورای تامین به مشکلات اقتصادی نیز می پردازیم و راه حل ارائه می دهیم.

وی با اشاره به ساماندهی اتباع خارجی گفت: در آخرین سرشماری که در استان تهران انجام شد ۷۷۶ هزار و ۴۶۷ نفر جدید شناسه دار شدند. این تعداد را که با آمارهای گذشته بررسی کردیم بیش از دو میلیون اتباع در تهران حضور دارند.

وی درباره راهپیمایی اربعین گفت: ما در اربعین معین شهر نجف هستیم.

استاندار تهران با اشاره به بیماری کرونا گفت: آمار واکسیناسیون کرونا در استان تهران در دوز اول بیش از ۹۶ درصد است همچنین حدود یک میلیون نفر از بیمه خدمات درمانی بهره مند شدند همچنین توسعه ۲۱۰۰ تخت در سال جاری به ظرفیت تخت های بیمارستانی اضافه خواهد شد.

استاندار درباره مولد سازی دستگاههای اداری گفت: خیلی از دستگاههای اداری ساختمانهای بلا استفاده دارند.بیش از ۵۰ مورد از املاک اداری را برای فروش گذاشتیم تا پول به خزانه وارد شده و برای رشد اقتصادی مورد استفاده قرار بگیرد.

ادامه دارد...

استاندار تهران درباره آلودگی هوا گفت: در سال‌های گذشته آیین نامه های بسیاری در این خصوص تدوین شده است مسئله حمل و نقل و فرسودگی این ناوگان از منابع آلودگی هوای تهران است.

وی ادامه داد: کسی توقع یک‌ساله و دوساله برای حل مشکل آلودگی هوا و ترافیک نداشته باشد یک سری از اقدامات ما زیرساختی و زمان‌بر است از جمله گسترش ناوگان حمل و نقل ریلی. به موازات فرهنگ تردد باید در استان تهران شکل بگیرد. خودروهای تک سرنشین بسیاری در تهران تردد می کنند. همچنین با تغییر زمان تردد دستگاهها و مدارس، و دانشگاه ها می توانیم ترافیک را مدیریت کنیم. ۱۰۰ دستگاه اتوبوس با تخصیص اعتبار وزارت کشور تا چند روز آینده وارد ناوگان می شود و تا پایان سال به ۹۰۰ دستگاه می رسد. همچنین اصلاح هندسی نیز می تواند به ما کمک کند.

وی ادامه داد: مسئله گردو خاک تهران مسئله نوظهور و کم سابقه در سال‌های اخیر بود. خاستگاه گرد و غبار در دو نوبت اخیر از اطراف تهران بود که باید روی آن کار شود.

استاندار تهران درباره مدیریت پسماند ادامه داد: در شهرداری تهران برنامه‌ریزی صورت گرفته و کار از تفکیک از مبدا قرار است انجام شود.دو الی سه شرکت بخش خصوصی خصوصی در زمینه پسماند در ملارد قرار است فعالیت کنند. در زمینه آراد کوه نیز اختلاف نظر هایی وجود دارد البته در این مسئله کارشناسی محیط زیست را قبول داریم. در حال حاضر به دلیل توسعه شهر این زیرساخت در داخل حدود شهر قرار گرفته و برای جابجایی این زیرساخت نظر سازمان محیط زیست را جویا شده ایم اگر بنا به خروج این منطقه باشد باید گام به گام پیش برویم.

وی ادامه داد: ۶ شهرستان درگیر سیل شدند در برخی از مناطق گریزی از سیل نبود اما در برخی مناطق به اخطارها کم توجهی صورت گرفت. گاهی اوقات تذکرات از سوی مردم جدی گرفته نمی شود. این حوادث زنگ خطر جدی برای استان تهران بود و آسیب شناسی صورت گرفته است.

او ادامه داد: باید با ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد شود نباید تصور شود که در این زمینه رهاشدگی وجود دارد. در لواسان  بعد از یک روستا در داخل منطقه حفاظت شده هزار متر زیربنا قرار داشت که ساختمان در مرحله اسکلت پایان کار دریافت کرده بود. از دستگاه قضا درخواست کردیم تا به این پرونده رسیدگی کنند.

منصوری درباره مشکلات شهرستان پردیس گفت: مشکلات این منطقه در حال رفع شدن است از جمله نبود آرامستان برای این منطقه بود که زمین آن‌ مشخص شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیمارستان الغدیر به صورت سه شیفت در حال کار است تا در تاریخ مشخص شده به بهره برداری برسد.

استاندار تهران درباره مسکن مهر گفت: ۳۰ هزار واحد مسکن مهر داریم که در مراحل مختلف پپیشرفت فیزیکی هستند و برای آن ده هزار میلیارد اعتبار لازم است. بازه های زمانی اعلام شده اما کار زمان‌بر است. اعتبارات این پروژه ها ملی است و بر همین اساس نمی توانیم زمان مشخصی برای تکمیل همه این پروژه ها اعلام کرد. خلاء ۷ الی ۸ ساله ای که در مسکن در کشور وجود دارد ما را با مشکل مواجه کرده است.

وی درباره سفرهای رئیس جمهور به استان تهران گفت: اولویت سفرهای رئیس جمهور اتمام پروژه های های های نیمه تمام است.

او درباره نوسازی مدارس گفت: در سفر رئیس جمهور ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای ساخت و نوسازی مدارس اعتبار دریافت کرده ایم.

استاندار تهران درباره اتباع گفت: نمی پذیریم که در استان تهران کسی غیر مجاز فعالیت کند این کار از لحاظ اجتماعی، امنیتی با مشکلاتی همراه است. می توانیم با ساماندهی از ظرفیت های این افراد نیز استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز