خبرگزاری کار ایران

استقرار محیط‌بانان برای حفاظت از یوز مادر و توله در جاده تهران- مشهد/تقاضای محیط زیست از پلیس

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۳۶۹۱

معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست گفت: در پی اطلاع‌رسانی دو شب گذشته مبنی بر تلف شدن یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در مسیر جاده ترانزیت تهران به مشهد، یگان حفاظت محیط زیست استان سمنان و پارک ملی توران به محل حادثه مراجعه و با لاشه تلف شده یک قلاده یوزپلنگ آسیایی روبرو می شوند.

به گزارش ایلنا، حسن اکبری ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: در بررسی های انجام پذیرفته مشخص شد که این یوز تلف شده "ماده" بوده است.

اکبری در ادامه اظهار کرد: محیط بانان دو شب گذشته، مادر و توله بزرگ دیگر همراه او را در زیستگاه‌های مجاور جاده و در حوزه استان سمنان مشاهده کردند، با توجه به مشاهده مادر و توله یوز همراه او، تیم پایش استان به همراه چند تن از تشکل‌های مردم نهاد از روز گذشته در منطقه مستقر هستند و پایش های نظارتی ادامه دارد.

وی افزود: بیشترین نگرانی ما برای تردد های امشب و فردا شب در جاده مشهد به تهران است زیرا حجم خودروهای عبوری از سمت مشهد به تهران برای بازگشت زوار بیشتر می‌شود.

وی گفت: هماهنگی لازم با همکاران استان خراسان شمالی هم انجام شده است و آنها نیز به صورت آماده باش هستند تا در صورت نیاز برای پایش بیشتر عازم منطقه شوند.

اکبری عنوان کرد: از پلیس راهور هم تقاضا داریم با توجه به حجم گسترده خودروهای زوار در مسیر مشهد به تهران و لزوم کنترل و رعایت سرعت مطمئنه در این منطقه برای حفاظت از یوزپلنگ آسیایی، تیم‌های نظارتی خود را در این جاده به‌ویژه در حد فاصل میامی تا کاهک و عباس آباد مستقر کنند.

حسن اکبری گفت: اکیپ‌های محیط بانان در محل به‌صورت شبانه‌روزی مستقر هستند و با پرژکتورکشی و روشن کردن آتش در منطقه و ایجاد هشدار، در صورت مشاهده یوز مادر و توله همراه آن‌ها را از منطقه خطر دور می‌کنند.

وی افزود: محل تصادف بیش از ۳۰ کیلومتر از نقطه داغ تصادفات قبلی فاصله دارد. با توجه به اینکه یک مورد تصادف در این محدوده ثبت شده بود، موضوع ایمن سازی این بخش از جاده را پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت طبیعی، اکبری در پایان گفت: به طور قطع نجات این گونه و کاهش مخاطرات آن نیازمند همکاری همه دستگاه‌های مرتبط از جمله وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز