خبرگزاری کار ایران

فعال سیاسی اصولگرا مطرح کرد:

حمایت جمعیت اصلاح اسلامی از سید ابراهیم رئیسی/برای اداره اقتصاد از معنویت و اقتصاد کمتر بهره بردیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۲۱۴۱

دبیر کل جمعیت اصلاح اسلامی گفت: اگر مسئولان و کاندیداها چهار سال را مثل یک سرباز در خدمت کشور، نظام و مردم باشند و منیت نداشته باشند، مردم حتماً پای صندوق‌های رای می‌آیند. البته نباید در مردم انتظار بی‌جا ایجاد کرد که همین خود موجب دلسردی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن اکبری روز چهارشنبه در نشست خبری با تشریح اهداف جمعیت اصلاح اسلامی، گفت: دین مبین اسلام از دو قسمت اصلی نقل و عقل تشکیل شده که نقد، قرآن و اهل بیت را شامل می‌شود و عقل، استفاده از همه راهکارهای علمی در فکر فراهم کردن سعادت و رفاه همه جامعه است که متاسفانه در ۴۲ سال اخیر از نسخه‌های دینی برای حل مشکلات جامعه کمتر استفاده کرده‌ایم.

دبیر کل جمعیت اصلاح اسلامی ادامه داد: اگرچه انقلاب ما اسلامی بود اما برای اداره اقتصاد از منویات دین در بحث عدالت و انصاف آن کمتر بهره بردیم و بیشتر از الگوهای دانشگاه‌های غربی استفاده کردیم.

این فعال اصولگرا با بیان اینکه بسیاری از مدیران اطلاعی برای حل مشکل جامعه از طریق قرآن و اهل بیت و عقل ندارند، گفت: اعتقاد راسخ داریم که هم در نقل و هم در عقل جامعه اسلامی همه موارد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی وجود دارد و با گرفتن از خمیر مایه قرآن و عترت می‌توان در همه بخش‌ها به رشد و شکوفایی رسید. 

دبیرکل جمعیت اصلاح اسلامی تاکید کرد: اگر در معیشت، سیاست‌گذاری و تربیت مدیران دچار مشکل شده‌ایم علتش این است که از نسخه‌ها و گنج‌های نقل و عقل غافل شده‌ایم و داشته‌های خود را از بیگانگان تمنا کردیم  در حالی که اگر آمریکا و انگلیس در بحث اجتماع موفق می‌بودند خود این همه معضلات اجتماعی در کشور و ظلم به زنان و بانوان را نداشتند و ما تنها چهره بزک کرده آنها را می‌بینیم.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: جمعیت اصلاح اسلامی به دنبال افرادی است که در شوراها و کمیته‌های تخصصی برای همه ابعاد جامعه برنامه و راهکار داشته باشد که این ابعاد  فرهنگ، اقتصاد، اجتماع، خانواده، سلامت، سیاست خارجی و سیاست داخلی  را در بر می‌گیرد.

اکبری خاطرنشان کرد: این راهکارها در کمیته‌های تخصصی با دعوت از  افراد نخبه برای دست‌اندرکاران همان رشته  ارائه می‌شود. برای این کار بودجه نمی‌خواهیم و می‌خواهیم راهکارهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی از طریق نخبگان همین جامعه در اختیار مسئولان قرار بگیرد اما اگر مسئولی، سیاست پیشنهادی نخبگان ما را نپذیرد مردم باید قضاوت کنند و هدف ما این است که این حقایق را به مطالبه مردمی تبدیل کنیم.

 این فعال فرهنگی با بیان اینکه حکومت جزو احکام اولیه در همه جوامع است، افزود: از نگاه جمعیت اصلاح اسلامی اصل حکومت متعلق به خداست و بر اساس  آیه قرآن کریم، خداوند حاکم است و  حکومت مال خداست جانشین حکومت خدا روی زمین، پیامبران و معصومان هستند و در غیبت امام زمان (عج) شایسته‌ترین فرد هر جامعه رهبران جامعه می شوند که این موضوع عقلی است و امام خمینی (ره) فرمودند ولایت فقیه بهترین دموکراسی است.

دبیر کل جمعیت اصلاح اسلامی در خصوص موضع جمعیت اصلاح گفت: براساس بررسی‌های انجام شده اعضای شورای مرکزی جمعیت معتقدند در این دوره بهترین فرد برای ریاست جمهوری سید ابراهیم رییسی است و در این راستا از حیث سخت افزاری و نرم افزاری همه تلاش را خواهیم کرد. او هر خانه را یک ستاد اعلام کرد و ما هم در جمعیت ستادی برای او تشکیل می‌دهیم.

وی افزود: البته این حمایت مشروط به این است که تا مادامی که رییسی در خط ولایت و خط عدالت باشد از او حمایت می‌کنیم چون در این چهل و دو سال جنگ، موشک و شهادت مردم ما را اذیت نکرده است. مردم ما به دنبال شخصیت‌هایی چون حاج قاسم بودند که خود را در معرض بیشترین خطرات قرار می‌دادند و کمترین استفاده را از آن می کردند که متاسفانه این اتفاق نیفتاده است.

اکبری ادامه داد: امیدوارم رییسی خرابکاری‌هایی که در این دوران طولانی با هزار فامیل ها، آقازاده، رانت خواری ها را جبران کند و با این دیدگاه از او قاطعانه پشتیبانی می‌کنیم و او هم قول بدهند با ساده زیستی و کار انقلابی، گذشته را جبران کنند.

وی گفت: ممکن است جبران خرابکاری‌ها در حوزه اقتصادی سال ها طول بکشد اما رفتار رییس جمهور باید طوری باشد که در کنار مردم روی زمین خاکی بنشیند، چون مشکل مردم بی عدالتی و سوء استفاده‌هاست نه گرسنگی.

دبیرکل جمعیت اصلاح اسلامی با تاکید بر استفاده از طب سنتی اظهار کرد: امنیت، آموزش و سلامت سه وظیفه اصلی رئیس قوه مجریه است و بیشترین پولی که دولت از هر صندوق بیرون می‌کشد مربوط به سلامت است و یک دهم بودجه کشور برای  سلامت هزینه می‌شود.

این فعال سیاسی درباره میزان مشارکت مردم در انتخابات و ترغیب آنان برای حضور در پای صندوق‌های رای تصریح کرد: اگر واقعاً مردم بدانند نامزدی که مطالبی بیان می‌کند از سوی دلسوزی است و برای خود و خانواده، اطرافیان و حزب خود کیسه ندوخته حتماً پای صندوق‌های رای می آیند.

وی تشیع سردار سلیمانی را یک رفراندوم برای جمهوری اسلامی عنوان و اظهار کرد: از مردم می‌خواهم برای حفظ خون امثال حاج قاسم بیایید در حالی که دشمن می‌گوید نیایید. 

اکبری گفت:‌ اگر مسئولان و کاندیداها چهار سال را مثل یک سرباز در خدمت کشور، نظام و مردم باشند و منیت نداشته باشند، مردم حتماً پای صندوق‌های رای می‌آیند. البته نباید در مردم انتظار بی‌جا ایجاد کرد که همین خود موجب دلسردی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز