خبرگزاری کار ایران

تمهیدات پلیس برای برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۳۳۶۴

رییس پلیس راهور تهران بزرگ از تمهیدات پلیس برای برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار محمد حسین حمیدی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری و شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین و یاران با وفایش گفت: از ابتدای ماه محرم و از دهه اول مراسمات در سطح شهر شروع شد و همکاران بنده حدود پنج هزار تکیه و هیئت را در سطح معابر پایتخت از لحاظ ترافیکی کنترل و مدیریت کردند.

سردار حمیدی ادامه داد: تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ در این ایام خودروها را از لحاظ پارک منظم خودروها و موتورسیکلت‌ها در اطراف و محل برگزاری عزادرای‌ها مدیریت کرده و با چینش منظم آن‌ها نظم و انضباط خاصی به معابر بخشیدند و اقدام به هدایت جریان ترافیک در مقاطعی که ما محدودیت داشتیم نمودند.

وی گفت: در این مدت همکاران بنده با اعمال محدودیت خودروهای سنگین در ورودی شهر تهران محدودیت‌های لازم را در این خصوص اعمال کردند.

سردار محمد حسین حمیدی افزود: اما از امشب مراسمات اوج می‌گیرد و مردم این فرصت را مغتنم می‌شمارند و در این مراسمات حضور خواهند داشت و طبیعی است که اکثر معابر شهر تهران درگیر مراسمات عزاداری خواهد بود.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: همچنین فردا و پس فردا نیز اوج مراسمات را در سطح معابر شهر تهران خواهیم داشت و می‌توانیم حضور هیئات مذهبی را ببینیم و در آن شرکت کنیم.

وی اظهار داشت: همکاران بنده با هماهنگی‌ها یی که با مسئولان و مدیران هیئات مذهبی داشتند و با استفاده از ظرفیت‌هایی که در این مجموعه‌ها به صورت مردم یاری وجود دارد، به همکاران بنده کمک کردند تا استقرار‌ها قبل از شوع مراسم و تا پایان مراسمات را انجام و به روان‌سازی هر چه بیشتر و بهتر ترافیک سرعت بخشیم و سعی کردیم که مراسماتی کاملا ایمن و بدون حاشیه‌ای به لحاظ ترافیکی داشته باشیم.

سردار حمیدی ادامه داد: برای فردا و پس فردا نیز همین طور برنامه ریزی داشته‌ایم و تمام هم و غم ما این است که مراسمات را در سطح شهر به نحو احسنت و به لحاظ ترافیکی وامنیت عبور مرور مدیریت کرده و بتوانیم ترافیک عبوری را به مسیر‌های جایگزین هدایت نماییم و این اقدامات وظیفه بسیار سنگینی ار بر دوش همکاران ما می‌ گذارد که انجام این ماموریت را همکاران بنده با میل و رقبت و جز وظایف خود می‌دانیم و این تکلیف را برگردن می‌گیریم تا بتوانیم در عزاداری سرور و سالار شهیدان سهیم باشیم

وی افزود: قطعا بخش زیادی از تقاطع‌ها میادین و معابر ما مملو از جمعیت خواهد بود و مردم عزیز تردد خواهند داشت که شب‌ها تردد عابرین پیاده با لباس تیره می‌تواند برای رانندگانی که توجه به جلو ندارند و رانندگانی که عجله و شتاب دارند می‌تواند مخاطرات و خطراتی در پی داشته باشد لذا توصیه می‌گردد که حتما هم عابری از فضاهایی عبور کنند که دیده شوند و هم رانندگان در مسیر‌هایی که عبور می‌کنند ملاحظه تردد عابرین پیاده را داشته باشند چرا که عابرین با لباس تیره تردد می‌ کنند

سردار حمیدی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره توقیف ساعتی موتورسیکلت‌ها گفت: طی چند ماه گذشته توقیف ساعتی هزاران دستگاه خودرو را که تخلفات سرعت  و حادثه ساز  در اکثر حوزه های  بزرگراهی داشته اند ، علاوه بر اعمال قانون و جریمه و ثبت  نمرات منفی  در دستور کار  همکاران بنده قرار  گرفت .  

وی افزود: انجام این تخلفات  موجب بروز حادثه هم برای  شخص  وسرنشینان و خودروهایی که هم مسیر این خودرو می باشند  می شود که همکاران بنده پس از توقیف  ساعتی  این خودروها آنها را با نصب  بنر  متوقف  و  با این اقدام برای  سایرین هم اعلام خواهد شد که پلیس هیچ گونه اغماضی در برخورد با تخلفات سرعت نخواهد داشت .

 سردار حمیدی ادامه داد : بازخوردی که از توقیفات اینچنینی داشتیم و اعزام به پارکینگ را به حداقل رساندیم و این اقدام بازدارندگی را افزایش داد بازخورد خوبی بوده است.

وی گفت: در مدت اجرای این طرح تصادفات نیز در حوزه بزرگراهی  کنترل شده بود و حوادث  ما به حداقل خود رسید و همچنان هم در دستور  کار  خواهد بود تا بتوانیم اجرای  هرچه بهتر  ضوابط  و مقررات و برخورد با رانندگانی  که با ارتکاب تخلفات حادثه ساز  برای  خود و دیگران ایجاد نامنی  می کنند بتوانیم حوزه ترافیک را با مشکلات کمتری  مدیریت نماییم.

سردار محمد حسین حمیدی افزود: خود رانندگانی  هم که در این حوزه مشمول این برخورد ها شده اند ابراز  رضایت داشته اند و متنبه شده اند که ان شاء الله که دیگر این تخلفات را تکرار نکنند.

سردار حمیدی همچنین در خصوص اضافه بار  کامیون ها هم گفت: یکی از  برخورد هایی که پلیس راهور در دستور  کار  خود دارد برخورد با تخلف اضافه بار  است که هم به خودرو آسیب  می زند و هم ایمنی  خودرو را در  حرکت پایین می آورد و هم به  سطح آسیب می زند لذا پلیس راهور در برخورد با این تخلف اغماض  نخواهد کرد و عموما این تخلفات در حومه شهرها اتفاق  می افتد و همکاران بنده به صورت حرفه ای  هم با این تخلف برخورد می کنند .

وی بیان داشت: دو بحث وجود دارد اینکه یک بحث  تخلف خود راننده است که نمره منفی  به وی تعلق می گیرد و یک بخش  هم به شرکتی  باز  می گردد که راننده برای  آنها کار  می‌کنند.

سردار حمیدی افزود: این شرکت ها زیر مجموعه شهرداری  ها هستند و شهرداری‌ها بر اساس قانون مکلف به ساماندهی  بار  و مسافر  در حوزه بار  و حوزه پیرامون آن هستند .

وی گفت: لذا عملکرد شرکت هایی که تخلفات اینچنینی در آنها شایع است نشان می دهد که مدیریت شرکت دچار  ضعف است.

سردار حمیدی اذعان داشت : ما عملکرد خودروها و رانندهای آنان را جمع آوری  کرده و در کمیسیونی  که بین ما و شهرداری  و صنف  مربوطه تشکیل می شود عملکرد آن شرکت را زیر  سوال برده و به آن مهلت می دهیم و اگر  اصلاح رفتار نشد تعلیق  فعایلت آن شرکت را در دستور  کار قرار می دهیم که در سال گذشته با تخلف  برخی  شرکت ها برخورد شد و حتی  به صورت دو ماهه فعالیت انها تعلیق  شد.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ از رانندگان خواست به قانون تمکین کنند  و به مدیر  خود در خصوص تخلف اضافه بار  تذکر  بدهد و مطمئن باشد که پلیس در برخورد  با این تخلف  اغماض  نخواهد داشت.

سردار حمیدی همچنین خاطرنشان کرد: از ابتدای  اجرای طرح موتوریار کفی‌ ها  در طرح بود و اگر راننده ای  اصرار بر تخلف  خود داشت ما با استفاده از  کفی  موتورسیکلت وی  را به سمت پارکینگ هدایت می کردیم و اگر هم به قانون تمکین می کرد ، به پیشنهاد پلیس در طرح موتوریار  شرکت می کرد و ما اصراری  بر  جابجایی موتور وی  به سمت کفی  و پارکینگ ها نداشتیم.

 سردار حمیدی ادامه داد : اما نمی توانیم از یک تخلف  بگذریم و به عنوان تخلف  ساعتی  با آن کنار بیاییم و آنهم تخلف، فقدان ، مخدوشی  و پوشش پلاک است که دیگر  از حالت تخلف  می گذرد و و وارد حوزه جرایم می گردد و متاسفانه بخشی  از جرایم امنیتی  و انتظامی  به همین تخلفات مخدوشی  و پوشش  پلاک باز  می‌گردد.

وی گفت: لذا این  تخلف  از حوزه موتوریار  خارج می گردد و با استفاده از  کفی  موتور سیکلت ها به پارکینگ منتقل می شوند و در مدتی  هم که این طرح با شدت بیشتری  اجرا شد موتورسیکلت های  زیادی  به پارکینگ منتقل شدند که برخی  از این موتورها به لحاظ ظاهری  دیگر از پارکینگ خارج نخواهند شد چون به نظر  می رسد که هم اصالت نداشته باشند و اسناد و مدارکی  مالکیتی  نداشته و رسما از چرخه ترافیک خارج خواهند شد.

سردار محمد حسین حمیدی توصیه داشت: تخلف  پلاک شوخی  بردار  نیست و این تخلف  تخلفی  است که پلیس در برخورد با آن اغماض  نخواهد کرد و برخورد ها با آن نسبت به طرح موتوریار  جدی  تر است و خواسته آحاد جامعه است که مسایل امنیتی  و انتظامی را جدی  تر  بگیریم لذا از عزیزانی  که از این وسیله استفاده می  کنند خواهش  می کنیم که این مسایل را رعایت کرده و خود را ملزم به رعایت قانون بدانند.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ما در گذشته در برخورد با تخلفات موتورسیکلت ها آنها را به پارکینگ منتقل می کردیم و این موتورها در پارکینگ ها رسوب می کرد و باقی  می ماند وو واقعا مزاحمت های  زیادی  برای  مالکین ایجاد می شد که آمدیم برخورد با این تخلفات را تغییر دادیم و آن تخلفاتی  که قابل اغماض  بود را با مجوز  از مراجع قضایی و هماهنگی  هایی که صورت گرفت ، راکبی  که در  محل تخلف می کند را متوقف  کرده و با راکب  آن برخورد کرده و وی  را در محل مورد آموزش  قرار داده و راکتی  در اختیار  وی  قرار داده تا هم از  ظرفیت این راکب  در سطح سواره رو استفاده شود و هم اینکه این حجم موتورسیکلت ها که به پارکینگ هدایت می شود را به حداقل خود برسانیم که بازخورد خوبی  هم از آن گرفتیم

وی همچنین در اظهار داشت: نزدیک به سیصد هزار  نفر  که در این طرح شرکت کرده اند آموزش  میدانی گرفتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز