خبرگزاری کار ایران

نرجس سلیمانی:

دانش امروز، پیشگیری و مدیریت حوادث را ممکن کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۱۱۹۵

نرجس سلیمانی گفت: حوادث طبیعی اگرچه قابل پیش بینی نیستند، اما در اکثر موارد، پیشگیری از آثار مخرب حوادث با دانش امروزی قابل دستیابی است.

به گزارش ایلنا، نرجس سلیمانی در هشتاد و دومین جلسه شورا، ضمن تسلیت به خانواده های قربانیان سیل اخیر طی تذکری گفت: در جامعه مورد نظر اسلام، هم نفس محترم و هم نفَس واجد اعتبار است. لذا انسان ها در جامعه اسلامی موظف هستند که در جهت حفظ جان خود و دیگران کوتاهی و غفلت نکنند. 

او با ذکر اینکه حوادث طبیعی اگرچه قابل پیش بینی نیستند، گفت: اما در اکثر موارد، پیشگیری از آثار مخرب حوادث با دانش امروزی قابل دستیابی است. 
 
نایب رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا با ذکر مثال هایی گفت: استفاده هوشمند از تلفن همراه برای ارسال پیامک درخصوص نزدیکی به نقاط حادثه خیز می تواند راهکار عملی و ارزان قیمت اما موثری برای حفظ جان و مال مردم باشد. همچنین پیشگیری در خصوص نقاط حادثه خیز و پاکسازی مسیل ها درس دیگریست که هرگز نباید از ستون اولویت ها خارج شود. 
 
سلیمانی افزود: نکته دیگر اینکه درست است که تغییرات اقلیمی و گرمایش جهانی، شرایط آب و هوا را به شکل قابل ملاحظه ای تغییر داده است، اما در بخش جبران خسارت، عدم ترویج ساختارهای بیمه ای و عدم آشنایی مردم با این امر قابل ملاحظه است. 
او در پایان متذکر شد که همیشه پیشگیری بر درمان مقدم است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز