خبرگزاری کار ایران

مشارکت یک اپراتور تلفن همراه در توسعه مرکز مشاوره تلفنی انجمن اتیسم ایران

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۷۵۹۰

مدیرعامل انجمن اتیسم ایران از تأمین و تجهیز مرکز مشاوره تلفنی و تشکیل پرونده الکترونیک برای کودکان اتیسم با حمایت خیرین و یکی از اپراتورهای تلفن همراه خبر داد.

سعیده صالح غفاری در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه انجمن خیریه اتیسم ایران، تشکلی غیر دولتی و غیر انتفاعی است که با هدف ارتقاء کیفیت زندگی افراد دارای اتیسم و خانواده‌های آنان از سال ۱۳۹۲ تاسیس شده است، اظهار کرد: خدمات اصلی ما شامل آگاهی بخشی، آموزش، سلامت خانواده و مطالبه گری است اما به زبان ساده‌تر دنبال ارتقای سطح آگاهی و دانش مردم نسبت به اتیسم هستیم تا به راحتی بتوانند افراد مبتلا را در کنار خود جای دهند.

وی افزود: متأسفانه در طول دو سه سال گذشته، همه‌گیری کرونا محدودیت‌هایی در روند انجام کارهایمان ایجاد کرد و خانواده‌ها نتوانستند به راحتی ضمن مراجعه به کلینیک‌ها، برخی خدمات از جمله توانبخشی رفتار، گفتار و... را در راستای تعیین سطح مداخلات توانبخشی به راحتی دریافت کنند.

مدیرعامل انجمن اتیسم ایران با بیان اینکه از سال 1398 اجرای دو پروژه ملی را با توجه به همین محدودیت‌های ایجاد شده در دستور کار قرار دادیم، گفت: یکی راه‌اندازی مشاوره تلفنی در سطح کشوری و دیگری ایجاد سامانه اطلاعاتی در راستای تشکیل پرونده الکترونیک برای کودکان اتیسم بود که حامیان خوبی برای به سرانجام رسیدن این پروژه‌ها در کنار ما قرار گرفتند.

صالح غفاری تصریح کرد: یکی از این همراهان و حامیان، شرکت همراه اول بود که در تجهیز این پروژه‌ها از منظر بسترهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پا پیش گذاشتند. این شرکت قبلا هم سامانه پیامکی با ظرفیت مناسب را در اختیار انجمن قرار داده بود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه سامانه مشاوره تلفنی انجمن اتیسم مبتنی بر تکنولوژی VoIP است و در زمستان همزمان با شروع قطعی‌های برق دچار اختلالات و قطعی‌های بسیاری شد، شرکت ارتباطات سیار ایران یو پی اسی را در به مجموعه اهداء کردند که توانستیم تمامی سیستم‌ها را به آن متصل کنیم و مشکلات خانواده‌ها را در ساعات قطعی برق نیز پاسخگو باشیم.

مدیرعامل انجمن اتیسم ایران همچنین حمایت‌های مالی نخستین اپراتور تلفن همراه کشور را راهگشا در توسعه ظرفیت فیزیکی مرکز مشاوره تلفنی و همچنین تقویت بسترهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این مجموعه دانست و ابراز کرد: تمامی این اقدامات انجام شده در انجمن، مبتنی بر برنامه توسعه‌ای صورت گرفته تا بتواند نیازهای مخاطبان و خانواده‌ها را به بهترین نحو پاسخگو باشد. در شرایط فعلی خانواده‌های بسیاری نیازمند مشاوره‌های خیلی ضروری مبتنی بر اطلاعات تخصصی و در اسرع وقت هستند.

وی یادآور شد: اغلب این نیازها از جنسی هستند که برای رفع آنها نمی‌توانستیم فرضا به سراغ یک برند مواد غذایی برویم زیرا نه فهم مشترکی وجود می‌داشت نه رغبتی از سمت برندها برای ورود به این موضوعات بود.

او خاطر نشان کرد: اما همراه اول یک اپراتور ارتباطی است که بیشترین سهم بازار بخش سیار کشور را در اختیار دارد و بیشترین پوشش تلفنی را در کشور برقرار کرده است. از طرف دیگر دایره فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی‌شان وسیع است و اعتقاد دارند در کنار رشد بیزینس اصلی باید به فکر توسعه ارکان جامعه نیز بود.

صالح غفاری با بیان اینکه به دنبال افزایش نیروی انسانی و مشاوران متخصص تلفنی هستیم، ابراز کرد: با منابعی که حاصل شده دایره ارائه خدمات مشاوره تلفنی روزانه را گسترش می‌دهیم و ضمن تدارک فضای مناسب برای استقرار کارشناسان جدید که اغلب دارای مدارک لیسانس یا فوق لیسانس مددکاری یا متخصصان توانبخشی هستند، سعی در برآورده کردن غیرحضوری نیاز خانوارهای دارای کودک اتیسم می‌کنیم.

وی در پایان یادآور شد: نکته ارزشمند و قابل تقدیر از سمت ما این است مؤسسات و خیرینی که وارد رابطه همکاری یا مشارکت در تأمین نیازهای انجمن می‌شوند، نگاه پایدار داشته باشند و رفتارشان موقتی نباشد تا بر این اساس بتوانیم مدل همکاری تبیین و به رفع مشکلات این حوزه در کشور کمک کنیم.

مشارکت یک اپراتور تلفن همراه در توسعه مرکز مشاوره تلفنی انجمن اتیسم ایران

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز