خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای شهر تهران مطرح شد؛

شهرداری تهران می‌تواند نیروهایی از بیرون بکارگیری کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۵۷۱۲

اعضای شورای اسلامی شهر تهران نامه اعتراض هیات تطبیق در خصوص مصوبه الزام شهرداری به استفا‌ده از نیروی انسانی در پست های مدیریتی و کارشناسی را وارد ندانسته و بر مصوبه خود اصرار کردند.

به گزارش ایلنا، در جریان برگزاری هفتاد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران بررسی نامه فرماندار تهران در خصوص اعتراض هیأت تطبیق به مصوبه «الزام  شهرداری تهران در استفاده از نیروی انسانی موجود واجد شرایط در پست های مدیریتی و کارشناسی» مورد بررسی قرار گرفت.

در همین خصوص محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: فرمانداری تهران ایراداتی را به این مصوبه گرفته و اعلام کرده که این مصوبه مغایر با ماده 95 قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراها است. 
 
وی در توضیح این ماده قانونی بیان داشت: در ماده 95 آمده که شوراهای موضوع این قانون یا هریک از اعضای آنها حق ندارند در عزل و نصب ها در دهیاری ها، شهرداری ها یا شرکت ها و موسسات وابسته به آنها دخالت کنند یا دستور دهند. در این مصوبه دخالتی در عزل و نصب کارکنان شهرداری اتفاق نیافتاده و فکر می‌کنم با توجه به توضیحاتی که کمیسیون نظارت به شورا ارائه داده ما دخالتی در این موضوعات نخواهیم داشت و فقط اشاره ای به اولویت ها بر اساس قوانین داشتیم.
آخوندی ادامه داد: بر اساس ماده 20 آیین نامه استخدامی شهرداری اعلام کردیم که اگر نیروهایی با این اولویت ها در شهرداری وجود ندارد، شهرداری تهران می تواند در کمیته انتصابات موضوع را مطرح و نیروهایی بیرون از شهرداری را به کارگیری کند.
 
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی خاطر نشان کرد: جمع بندی نهایی دو کمیسیون برنامه و بودجه و نظارت و حقوقی این بود که ما بر مصوبه خود اصرار داشته باشیم چرا که در این مصوبه هیچ گونه مغایرتی با موارد مطرح شده از سوی فرمانداری ندارد.
 
در نهایت شورای شهر تهران بر مصوبه خود تاکید کرد و پاسخ به نامه فرمانداری با ۱۸ رای به تصویب رسید.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز