خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی مطرح کرد:

شرکت ۲۶۸۰ دانش آموز استثنایی در مسابقات فرهنگی و هنری/ راه اندازی ۶۰۰ پایگاه تابستانی

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۳۹۱۰

حمید طریفی حسینی گفت: آموزش و پرورش باید موانع را از سر راه دانش آموزان برداشته تا شرایط را برای رشد آن‌ها مهیا شود.

به گزارش ایلنا،‌ رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی امروز در مراسم افتتاحیه پایگاه‌های تابستانی در کانون تربیتی سبحان با بیان اینکه انسان موضوع تعلیم و تربیت است، بیان کرد: بسترسازی برای ایجاد رشد و تعالی انسان باید صورت گیرد و در این مسیر وظیفه آموزش و پرورش این است تا فردی خلاق و برای جامعه پرورش یابد. 

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: خداوند به انسان مقامی داده که به بقیه نداده است، بنابراین انسان باید فرآیندی را طی کند تا با بهره مندی از ظرفیت، استعداد و توانایی به جایگاه مناسب دست یابد. 

طریفی حسینی افزود: خداوند تفاوتی میان انسان‌ها قائل نیست بنابراین استعداد هر فردی باید کشف و مسیر رشد و تعالی برای آن‌ها مهیا شود. 

وی خاطرنشان کرد: انسان کامل واژه‌ای است که برای دانش آموزان عادی و استثنایی تفاوت ندارد و در این راستا آموزش و پرورش باید موانع را از سر راه دانش آموزان برداشته تا شرایط را برای رشد آن‌ها مهیا شود. 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی یادآور شد: خداوند به انسان کرامت ذاتی داده است و باید این احساس انسان کامل بودن و این کرامت ذاتی در ذهن دانش آموزان استثنایی شکل گیرد. 

طریفی حسینی با بیان اینکه زمینه خودشناختی دانش آموزان باید مهیا و تقویت شود، گفت: دانش آموزان باید جایگاه خود را بسنجند و بدانند که چقدر به خداوند نزدیک هستند. 

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: ایجاد یک جامعه رشد و کمال یافته از دیگر اهداف ما است، جامعه باید از انسان‌های کمال یافته و رشد یافته مهیا شود، همچنین آموزش و پرورش درصدد است که شرایط برای ایجاد یک جامعه صالح فراهم شود. 

طریفی حسینی ادامه داد: جامعه هم باید شرایط دانش آموزان و نیازهای آن‌ها را بشناسد، لازمه حرکت در مسیر توجه به موضوع عدالت است. 

موضوع عدالت اجتماعی باید مورد توجه باشد 

وی خاطر نشان کرد: عدالت آموزشی و تربیتی سرلوحه کار ماست تا به دانش آموزان آموزش باکیفیت حتی در دور افتاده‌ترین نقطه‌ی کشور ارائه شود. 

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی بر تعلیم و تربیت تمام ساحتی تمرکز کرده است، گفت: شرایط لازم برای تحقق ساحت‌های مختلف فراهم می‌شود، تعلیم و تربیت چند ساحتی به معلم و برنامه درسی چند ساحتی نیاز دارد تا استعدادهای هنری دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد. 

طریفی حسینی گفت: حدود ۶۰۰ پایگاه تابستانی در رشته‌های مختلف با رویکرد مهارتی و شعار هر دانش آموز یک مهارت راه اندازی شده است. 

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ۶ حوزه متفاوت را در پایگاه‌ها طراحی کرده‌ایم که در کنار این امر، کار تربیتی و آموزش مهارت زندگی را به دانش آموزان آموزش می‌دهیم. 

وی عنوان کرد: طرح جبران و تثبیت یادگیری را برای دانش آموزان برنامه ریزی کرده‌ایم و همچنین مسابقات ورزشی و هنری را برای دانش آموزان و فرهنگیان برگزار می‌کنیم. همچنین در تابستان برگزاری جشنواره‌های مختلف و اردوهای دانش آموزی را نیز در برنامه خود داریم. 

حضور ۲۶۸۰ دانش آموز استثنایی در مسابقات فرهنگی و هنری

رئیس سازمان آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۲۶۸۰ دانش آموز استثنایی در مسابقات فرهنگی و هنری شرکت کردند، اظهارکرد: امسال برنامه ریزی مناسبی برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان استثنایی برگزار شده است. 

وی افزود: راه اندازی پایگاه‌های تابستانی و طرح تثبیت جبران یادگیری برای دانش آموزان ایجاد می‌شود، همچنین مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی دانش آموزان و کارکنان و برگزاری جشنواره‌ها و کارگاه‌ها نیز تابستان انجام می‌شود. 

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در بخش پایگاه‌های تابستانی پیش بینی می‌شود که حداقل ۵۰۰ تا ۶۰۰ پایگاه تابستانی را در مدارس منتخب ایجاد کنیم که براساس استقبال دانش آموزان، تعداد پایگاه‌ها افزایش می‌یابد. 

طریفی حسینی عنوان کرد: در پایگاه‌ها ۶ حیطه متفاوت در قالب دینی، اجتماعی، مهارتی، هنری، ادبی و ورزشی برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است. 

وی یادآور شد: در کنار این فعالیت‌ها یک مهارت به دانش آموزان آموزش داده می‌شود که حدود ۱۰ درصد دانش آموزان باید شرایط حضور در پایگاه‌ها را داشته باشند. 

معاون وزیر آموزش و پرورش درباره مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان توضیح داد: سه استان خراسان رضوی، فارس و مازندران میزبان این مسابقات هستند، همچنین ۲۹ تیر ماه افتتاحیه مسابقات است که تا ۱۹ شهریور ادامه دارد و برای حدود ۲ هزار و ۶۸۰ نفر در بخش دانش آموزی و ۸۴۰ نفر در بخش کارکنان برگزار می‌شود. 

طریفی حسینی افزود: ۷۰۰ نفر از کارکنان در رشته ورزشی و ۱۴۰ نفر در مسابقات قرآن شرکت کردند. 

وی با بیان اینکه مسابقات دانش آموزی براساس گروه‌های معلولیت طراحی شده است، گفت: در بخش مسابقات قرآن هفدهمین دوره را برگزار می‌کنیم که ۵۰۰ دانش آموز در ۴ گروه معلولین و ۱۰ رشته شرکت می‌کنند. 

وی اضافه کرد: در بخش هنرهای آوایی نیز هفدهمین دوره مسابقات را برای ۵۰۰ نفر در ۶ رشته برگزار می‌کنیم مسابقات هنرهای دستی، تجسمی و ادبی به صورت غیرحضوری خواهد بود که پیش بینی می‌کنیم ۱۰۰۰ اثر به دست ما برسد. 

وی ادامه داد: در بخش مسابقات ورزشی بیست و دومین دوره را داریم که در ۴ گروه برگزار می‌شود مسابقات کارکنان نیز پنجمین دوره است که در بخش قرآن ۱۴۰ نفر در ۴ رشته شرکت کننده حضور دارند. 

معاون وزیر ادامه داد: برای اولین بار معاونت تربیت بدنی آموزش و پرورش ورود جدی به مسابقات ما داشته است و برنامه ریزی و حمایت مالی را انجام می‌شود همچنین در بخش قرآن معاونت پرورشی نیز با ما همکاری خواهد داشت. 

طریفی حسینی گفت: جشنواره‌های کتابخوانی و حافظ خوانی همچنین برگزاری کارگاه‌های اوقات فراغت را در تابستان خواهیم داشت. طرح مهمانی گل‌ها را با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌کنیم که دانش آموزان به همراه مربیان خود در این بخش شرکت می‌کنند. 

وی اضافه کرد: اردوی دانش آموزان ایثارگر را داریم که در پایان تابستان به صورت خانوادگی برگزار می‌شود. 

وی گفت: نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها به ویژه در بحث اوقات فراغت و فعالیت‌های دانش آموزان هستیم. در قانون حمایت از حقوق معلولان تکالیفی برای دستگاه‌ها مشخص شده که باید در مسیر تحقق قرار بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز