خبرگزاری کار ایران

سازمان ملل:

جمعیت جهان در 15 نوامبر به 8 میلیارد نفر می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۳۲۹۱

سازمان ملل روز دوشنبه در گزارشی پیش‌بینی کرد که هند در سال 2023 از چین به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور روی زمین پیشی خواهد گرفت و انتظار می‌رود جمعیت جهان در 15 نوامبر به هشت میلیارد نفر برسد.

آنتونیو گوترش، دبیر کل، بدون اشاره به جزئیات گفت: این نقطه عطف کلی جمعیت "یادآور مسئولیت مشترک ما برای مراقبت از سیاره مان و لحظه ای برای تأمل در مورد جایی است که هنوز به تعهدات خود نسبت به یکدیگر کوتاهی می کنیم."

وی افزود: «این فرصتی است برای تجلیل از پیشرفت‌های بهداشتی که باعث افزایش طول عمر و کاهش چشمگیر میزان مرگ و میر مادران و کودکان شده است.»

پیش‌بینی وزارت امور اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد نشان می‌دهد که جمعیت جهان با کندترین سرعت خود از سال 1950 در حال رشد است.

این رقم باید در سال 2030 به 8.5 میلیارد نفر و در سال 2050 به 9.7 میلیارد نفر و در دهه 2080 به حدود 10.4 میلیارد نفر برسد و تا سال 2100 در آن سطح ثابت بماند.

در این گزارش آمده است در حالی که کاهش خالص نرخ زاد و ولد در چندین کشور در حال توسعه مشاهده می شود، بیش از نیمی از پیش بینی افزایش جمعیت جهان در دهه های آینده در هشت کشور جمهوری دموکراتیک کنگو، مصر، اتیوپی، هند، نیجریه، پاکستان، فیلیپین و تانزانیا متمرکز خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز