خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشت وزارت بهداشت:

یک مبتلا به BA. ۵ می‌تواند ۱۸ نفر را آلوده کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۳۱۹۷

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به سرعت سرایت بیشتر ساب واریانت BA.۵ اومیکرون گفت: در صورتی که یک نفر به این ساب واریانت مبتلا شود می‌تواند ۱۸ نفر را آلوده کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «کمالی حیدری» معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه سویه‌های ‌جدید کرونا از آمریکا و اروپا موارد بیماری را افزایش داد، گفت: با توجه به ترددهایی که در جهان وجود دارد و حساسیت‌هایی که کمتر شده است و از سوی دیگر فصلی که در آن قرار داریم، در حال روبه‌رو شدن با سویه‌های جدید بیماری کرونا هستیم.

وی افزود: ما قبلا تنها با سویه اومیکرون روبه‌رو بودیم و بعد سویه‌های BA.2 و BA.2.1 و .... آمد و الان به BA.4 و BA.5 رسیده‌ایم. رفتار BA.5 تاحدی متفاوت با اومیکرون و سایر زیر سویه‌های اومیکرون است. قدرت بیماری‌های زایی آن پایین‌تر اما سرایت آن 1.5 برابر گونه اصلی اومیکرون است.

حیدری بیان کرد: در حال حاضر این وضعیت در آمریکا، اروپا و کشورهای منطقه مانند امارات، کویت، قطر، عربستان، عراق، ترکیه و پاکستان، در شاخه صعودی آن قرار دارند و بر اساس مطالعاتی که انجام شده است، یک نفر می‌تواند 18 نفر را مبتلا کند.

معاون وزیر بهداشت در ادامه با بیان اینکه اگرچه قدرت بیماری‌زایی این ویروس چندان زیاد نیست اما با توجه به سرعت انتشار آن، وقتی تعداد زیادی افراد مبتلا شوند به تبع بسیاری از افراد که واکسن نزده یا از ایمنی کمتری برخوردار باشند بستری شده و در نتیجه میزان بستری افزایش پیدا می‌کند. به تبع با افزایش تعداد بستری میزان مرگ و میر هم افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز