خبرگزاری کار ایران

مهارت‌آموزی یک میلیون سرباز/ اختصاص ۵ هزار میلیارد برای سربازان آموزش‌دیده

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۵۷۱

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به مهارت آموزی یک میلیون سرباز از اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای سربازان آموزش دیده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار محمدجواد زاده‌کمند، فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح  صبح امروز (چهارشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ستاد فراجا برگزار شد، با گرامی داشت یاد و خاطره ۶۰ هزار سرباز شهید، گفت: سربازان برای برقراری امنیت و آرامش جان خود را فدا کردند.

وی ادامه داد: امروز پس از پنج سال از شروع فعالیت قرارگاه مهارت آموزی توانسته‌ایم در راستای تحقق یکی از مهمترین فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی اقدامات موثری انجام دهیم؛ امروز مهارت آموزی سربازان یکی از اولویت‌های فرماندهان نیروهای مسلح است.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون یک میلیون نفر تحت پوشش مهارت‌های عمومی و تخصصی قرار گرفتند که ۷۰۰ هزار نفر موفق به اخذ مدرک شدند.

سردار زاده کمند با بیان اینکه سال گذشته ۲ هزار نفر از این تسهیلات استفاده کرده اند گفت: ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای کارکنان وظیفه که در طول خدمت آموزش دیده و مهارت آموخته اند از ابتدای تیرماه سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان گفت: آن چیزی که در نقشه راه مهارت آموزی پیش بینی شده، آن بود که در سال ۱۴۰۱ پوشش کاملی در مهارت‌های عمومی و تخصصی داشته باشیم که به دلیل کرونا کمی از برنامه‌ها عقب ماندیم و در برنامه داریم که در سال ۱۴۰۱ تمامی کارکنان وظیفه را تحت پوشش آموزش‌های مهارت آموزی قرار دهیم.

وی ادامه داد: در نظر داریم امسال حدود ۳۰۰ هزار نفر از کارکنان وظیفه مهارت‌های عمومی و ۲۲۰ هزار نفر مهارت‌های تخصصی را فرا بگیرند.

زاده کمند یادآور شد: از سال گذشته موضوع اشتغال سربازان مورد نظر قرار گرفتند و پیش بینی وام بانکی ۲ هزار میلیارد ریالی را در دستور کار قرار دادیم که ۲ هزار نفر از آن استفاده کردند.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی تصریح کرد: برای امسال هم برنامه داریم که حدود ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی را برای اشتغال کارکنان وظیفه اختصاص دهیم.

وی خاطرنشان کرد: ترویج، توسعه و تبلیغ امر مهارت آموزی در کشور از اهداف مهم ما است و به همین دلیل جشنواره سرباز ماهر، اشتغال و کارآمدی را به میزبانی انتظامی در تاریخ ۲۳ تیرماه برگزار می‌کنیم.

زاده کمند گفت: در سه سال اول عمر تشکیل قرارگاه به امر مهارت آموزی می‌پرداختیم اما بعد از آن اشتغال سربازان هم دغدغه ما قرار گرفت و تا ۳ سال بعد از تمام شدن سربازی فرد هم پیگیری می‌کنیم که آیا برای فرد اشتغال ایجاد شده است یا خیر.

وی درباره وام قرض‌الحسنه گفت: تنها ۱۰ درصد از ۲ هزار میلیارد وام سال گذشته قرض الحسنه شد و برای امسال هم در حال تلاش هستیم تا تمامی وام‌ها قرض الحسنه باشند.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان گفت: فلسفه سربازی این است که با حضور در سربازی افراد را توانمند کنیم امر مهارت آموزی هم در این راستا انجام شد استقبال جوانان سرباز از موضوعات مهارت آموزی بسیار بیشتر از گذشته شده است و قطعاً هرچقدر مهارت‌ها استانداردتر شود این استقبال بیشتر می‌شود.

زاده کمند با اشاره به اینکه مهارت آموزی برای سربازان الزامی است، گفت: امیدواریم در پایان سال ۱۴۰۲ تمامی سربازان ۵ مهارت عمومی و یک مهارت تخصصی را فرا بگیرند.

وی در پایان مهارت‌های عمومی را مهارت‌های زندگی، امداد و نجات، سواد رسانه، مهارت مالی و اشتغال و کارآفرینی اعلام کرد و گفت: برای این جشنواره ۳۰۰ نفر از سربازانی که مهارت‌های مهارت آموزی را فرا گرفته اند دعوت کرده ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز