خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

زائران اربعین حسینی (ع) در سامانه حج و زیارت ثبت نام کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۹۸۱

وزیر کشور با اعلام اینکه از روزهای آینده سامانه حج و زیارت برای ثبت نام مشتاقان زیارت اربعین حسینی (ع) فعال می‌شود، گفت: همه عزیزانی که در این فعالیت مهم فرهنگی شرکت می‌کنند، باید در این سامانه ثبت نام و حتی مرز و مدت زمانی که می‌خواهند در عتبات عالیات بمانند را مشخص کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی روز دوشنبه در نود و یکمین نشست ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع)، خدمت در مسیر اباعبدالله الحسین(ع) را توفیق الهی دانست که باید با تلاش بیشتر، قدردان آن بود.

وی بر فراهم ساختن حداکثر ظرفیت برای پذیرش زائران اربعین حسینی، تاکید کرد و افزود: ایمنی، آسایش، ارزانی و راحتی سفر، خواسته ها و انتظارت زائران عزیز اربعین حسینی است.

وزیر کشور خواستار توجه جدی به ایمنی در تمام حوزه ها اعم از حمل و نقل و بهداشت و امنیت زایران شد و اظهار کرد: نخستین مساله سهولت در سفر، حمل و نقل است و باید به طور ویژه به آن توجه کنیم. باید به دنبال آن باشیم تا حمل و نقل را تا استان های مرزی ریلی کنیم چرا که ایمنی، راحتی و حجم مسافران در حمل و نقل ریلی بالا است.

وحیدی بر رایزنی مداوم با طرف عراقی تاکید کرد و ادامه داد: در نقاط مرزی و در داخل عراق و موقع برگشت، تردد زائران سامان دهی شود تا در این هوای گرم معطل نشوند.

وی هزینه حمل و نقل هوایی را برای سفر به عتبات عالیات، گران دانست و بر مدیریت کردن آن تاکید کرد.

وزیر کشور اضافه کرد: امکانات پشتیبانی همچون آب و غذا باید به خوبی ساماندهی و ظرفیت های متنوع کشور به کار گرفته شود.

وحیدی برنامه ریزی برای اسکان زایران در داخل عراق را ضروری دانست و یادآور شد: باید تحلیل دقیقی از حضور مردم و اینکه از کدام مرز می روند و چند روز در عراق می مانند، داشته باشیم.

وی همچنین درباره مدیریت بیماری کرونا در ایام اربعین حسینی(ع)، اظهار کرد: تاکید ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا بر تزریق دز یادآور است.

وزیر کشور با ذکر این نکته که دشمن بر اختلاف افکنی میان ایران و عراق تمرکز دارد و البته در اجرای این هدف ناکام مانده است، خاطرنشان کرد: زیارت اربعین حسینی (ع)، دوستی و اتحاد ملت ایران و عراق را تقویت می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز