خبرگزاری کار ایران

دهقانی فیروزآبادی در گفت و گو با ایلنا مطرح کرد:

جهاددانشگاهی در حوزه جهاد اقتصادی و فرهنگی ماموریت جدی دارد/ بخش مهمی از بودجه جهاد از طریق خدمات تخصصی تامین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۰۷۱

رئیس سازمان جهاددانشگاهی گفت: جهاد هیچ وقت بودجه ای نمی چرخیده یا خیلی محدود وابسته به بودجه است. جهاددانشگاهی قسمت مهمی از بودجه اش را از خدمات تخصصی خودش تامین می کند و بخشی دیگر را از دولت دریافت می کند.

«روح الله دهقانی» فیروزآبادی رئیس سازمان جهاددانشگاهی درمورد همکاری جهاددانشگاهی با موسسات علمی‌کاربردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: براساس ماموریتی که جهاددانشگاهی دارد،  قرار براین است که ماموریت واحدهای علمی کاربردی ما در راستای اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد فناور قرار بگیرد و زمینه‌هایی برای اشتغال ایجاد کند.

وی در مورد حضور در جهاددانشگاهی و برنامه‌های خود نیز بیان کرد: جهاددانشگاهی در حوزه جهاد اقتصادی و فرهنگی ماموریت جدی دارد و قرار است ساختار خودش را متحول، به روز و کارآمد کند تا زیر یکی از بال‌های اقتصادی و فرهنگی قرار بگیرد. در واقع جهاددانشگاهی قرار است باری را از روی شانه اقتصاد و فرهنگ بردارد.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی در مورد فراهم بودن بودجه کافی برای اهداف جدید جهاددانشگاهی اظهار کرد: جهاد هیچ وقت بودجه ای نمی چرخیده یا خیلی محدود، وابسته به بودجه است. جهاددانشگاهی قسمت مهمی از بودجه اش را از خدمات تخصصی خودش تامین می کند و بخشی دیگر را از دولت دریافت می کند. ما یک بخش ماموریتی داریم و یک بخش درونی. در بخش ماموریتی برای اینکه بتوانیم باری را برداریم، حتما از دولت کمک می گیریم. در بخش درونی هم برنامه ریزی می کنیم تا بتوانیم صلاحت آفرین و موثر باشیم.

دهقانی فیروزآبادی که پیش از این به عنوان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت می کرد، در مورد ادامه برنامه ها و طرح های خود در آن دانشگاه و تکلیف این برنامه ها با تغییر مسئولیت خود گفت: دانشگاه آزاد در حوزه فناوری سیستمی طراحی شده است. یعنی در معاونت فناوری قطعا با عدم حضور من هیچ اتفاقی در برنامه های کلان دانشگاه آزاد اسلامی نمی افتد.

او افزود: این دانشگاه در بحث فناوری نقشه راه جدی دارد و به آن پایبند است و روسای دانشگاه و هئیت رئیسه به شدت دنبال این برنامه ها هستند. معاونت تحقیقات و فناوری جدید این دانشگاه هم به زودی معرفی خواهد شد و همان برنامه های تحول پنج ساله را دنبال می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز