خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد:

دانش آموزان بی‌دفاع‌ترین فرد در برابر آسیب‌های اجتماعی هستند/ انعقاد تفاهم‌نامه با قوه قضائیه

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۰۵۵

وزیر آموزش و پرورش در نشست توسعه همکاری وزارت آموزش و پرورش با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: تمرکز قوه قضائیه بر نظام تعلیم و تربیت بسیار با اهمیت و اثرگذار است و این قوه با سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش، می‌تواند باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرم در سال‌های آینده شود.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری در نشست توسعه همکاری وزارت آموزش و پرورش با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه که با حضور تعدادی از مدیران و معاونان دو دستگاه در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: زمینه‌های همکاری آموزش و پرورش با قوه قضائیه همواره وجود داشته است و در سال‌های اخیر با وجود سامانه نماد، این موضوع جدی‌تر شده است. 

وی افزود: به دلیل حساسیت‌های آموزش و پرورش نسبت به آسیب‌های اجتماعی و حذف عوامل آسیب‌زا، زمینه همکاری نظام تعلیم و تربیت با قوه قضائیه وجود داشته است. 

نوری بر تلاش‌های جدی‌تر برای همکاری‌های بیشتر با قوه قضائیه تأکید و اظهار کرد: برخی تصمیم‌ها، ازجمله تعطیلی مدارس در دو سال گذشته و ورود مدیریت نشده و بدون پیوست فرهنگی دانش آموزان به فضای مجازی مشکلاتی را ایجاد کرده است. 

وی ادامه داد: با توجه به این‌که آموزش و پرورش می‌تواند زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را ایجاد کند و در این راستا برنامه‌ریزی داشته باشد، لذا تمرکز قوه قضائیه بر نظام تعلیم و تربیت بسیار با اهمیت و اثرگذار است و این قوه با سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش، می‌تواند باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرم در سال‌های آینده شود. 

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در راستای همکاری‌های دوجانبه، وجود برنامه‌های منسجمی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از سوی قوه قضائیه و آموزش و پرورش ضروری است. 

وی ادامه داد: کتاب درسی یک بخش از محتوای آموزشی است که در اختیار دانش آموزان قرار دارد، اما عوامل دیگر مانند؛ خانواده، معلم، دوستان، جامعه و… در نهادینه شدن یک موضوع و یا یک فرهنگ مؤثر هستند، لذا صرف قرار دادن یک موضوع در محتوای درسی، نباید این انتظار را داشت تا آن مشکل به‌طور کامل حل شود. 

عضو کابینه دولت مردمی اظهار کرد: باید شرایط تربیتی و پرورشی در مدارس را به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که دانش آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی محافظت شوند و حتی در امر پیشگیری از آسیب‌ها، دانش آموزان نقش یاور و کمک‌کننده داشته باشند، زیرا دانش آموزان بی‌دفاع‌ترین فرد در برابر آسیب‌های اجتماعی هستند. 

نوری بر قطع ریشه ورود مواد مخدر به جامعه تأکید و عنوان کرد: دسترسی به مواد مخدر در جامعه و خصوصاً افراد زیر سن قانونی باید سخت باشد، لذا این موضوع نیاز به توجه بیشتر از سوی قوه قضائیه دارد. 

وی با اشاره به تلاش آموزش و پرورش در بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل به مدرسه، ادامه داد: تلاش خواهیم کرد تا با افزایش مدارس شبانه‌روزی، زمینه‌های ترک تحصیل در میان دانش آموزان را کاهش دهیم. 

وزیر آموزش و پرورش بر به‌کارگیری روش‌های نوین و ارائه آموزش‌های مؤثر در خصوص پیشگیری و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی تأکید و تصریح کرد: امیدواریم تفاهم‌نامه همکاری بین دو دستگاه منعقد شود و با توجه به اهمیت این موضوع از سوی قوه قضائیه تسریع شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز