خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش‌وپرورش مطرح کرد:

در جذب نیرو باید اشراف و اطلاعات کافی داشته باشیم/ خدمتگزار مدرسه باید از نیروهای رسمی آموزش و پرورش باشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۲۰۹

وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی معاونین پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع و ذی‌حسابان ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها گفت: انسجام و همگرایی درونی توأم با تعامل خوب بیرونی باید در خانواده بزرگ آموزش و پرورش نهادینه شود.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش، پیش از ظهر امروز یوسف نوری در گردهمایی معاونین پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع و ذی‌حسابان ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، با تبریک دهه کرامت اظهار کرد: علیرغم وجود تحریم‌های متعدد چنان‌که پیامبر (ص) در صدر اسلام درباره نشر علوم و انتشار آن از طریق سرزمین ایران به جهان پیش‌بینی فرمودند، این اتفاق امروز در ایران در حال تحقق است و شاهد آن هستیم که در بیشتر علوم جز رتبه‌های برتر دنیا هستیم. 

وزیر آموزش و پرورش بابیان اینکه حضرت امام رضا (ع) و خواهر بزرگوارشان دین اسلام را در ایران توسعه دادند و سیره امام هشتم (ع) بعد از هجرت به طوس، تربیت نیرو برای مقابله با ظلم بود، اظهار کرد: امیدواریم در راستای سیره و روش حضرت امام رضا (ع) و بنیان‌گذار انقلاب اسلامی حرکت کنیم. 

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر ایشان با معلمان، عنوان کرد: نباید افرادی در آموزش و پرورش استخدام شوند که رشته‌های غیرمرتبط با آموزش و پرورش داشته باشند و در دروسی تدریس کنند که ارتباطی به رشته تحصیلی‌شان نداشته باشد، بنابراین در جذب نیرو باید اشراف و اطلاعات کافی داشته باشیم و در این مورد باید بسیار حساس باشیم. 

نوری با تأکید بر حاکمیتی بودن آموزش و پرورش اضافه کرد: در آموزش و پرورش معلم باید متخصص و از نیروی‌های رسمی آموزش و پرورش باشد حتی خدمتگزار مدرسه نیز باید از نیروهای رسمی آموزش و پرورش باشد. 

وی افزود: در دنیا ۱۵ درصد اشتغال از سوی خیرین ایجاد شده است و در ایران به دلیل‌عدم ثبت دقیق کمک‌ها، خیرین جایگاه مطلوبی در فعالیت‌ها و طرح‌های عمرانی دارند. 

عضو کابینه دولت مردمی با تأکید بر اینکه نباید مفهوم کار در آموزش و پرورش به‌عنوان یک کار اجرایی و خدماتی تلقی شود، زیرا آموزش و پرورش یک امر حاکمیتی است، اظهار کرد: آموزش و پرورش نهادی مولد است و با عملکرد ما باید این موضع مشخص شود، مانند طرح همیار پلیس که تأثیر بسیاری در کاهش تصادفات رانندگی داشت. 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: انسجام و همگرایی درونی توأم با تعامل خوب بیرونی باید در خانواده بزرگ آموزش و پرورش نهادینه شود. 

عضوکابینه دولت مردمی اظهار کرد: خیرین را بیش‌ازپیش تکریم کنیم و برای توسعه فرهنگ خیری تلاش مضاعف داشته باشیم. 

نوری در پایان با اشاره به ظرفیت‌های خوب آموزش و پرورش گفت: بیش از ۸ هزار هکتار اردوگاه، ۲۲۰ مرکز درمانی فرهنگیان، کانون‌های فرهنگی تربیتی، پژوهش‌سراها و… ظرفیت‌های خوبی است که باید از آن‌ها استفاده بهینه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز