خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش‌وپرورش خبر داد:

اختصاص ۷۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های مدرسه‌سازی

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۶۴۰

وزیر آمورش و پرورش در آئین بزرگداشت سومین سالگرد درگذشت رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز و پدر مدرسه‌سازی ایران مرحوم محمدرضا حافظی، گفت: مدرسه‌سازی از مصادیق مشارکت اجتماعی مندرج در بیانیه گام دوم انقلاب است که به همت خیرین محقق می‌شود.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عصر امروز یوسف نوری در آئین بزرگداشت سومین سالگرد درگذشت رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز و پدر مدرسه‌سازی ایران، محمدرضا حافظی که در دبیرستان شهید مدنی تهران برگزار شد، با تشریح شخصیت محمدرضا حافظی اظهار کرد: فعالیت تجاری و بازگانی، هرگز یاد مرحوم حافظی را از خداوند غافل نکرده بود و ایشان همواره در مسیر رضای الهی حرکت می‌کرد. 

وی با بیان این که امیدوارم آموزش و پرورش شخصیت حافظی را به عنوان نماد یک خیّر بزرگ مدرسه ساز به آینده سازان این کشور معرفی کند، اظهار کرد: خیرین، انسان‌هایی هستند که از داشته‌هایشان گذشتند و به احداث مدرسه پرداختند، بنابراین اگر بتوانیم خیرین را به خوبی معرفی کنیم دانش آموزانی خیر و نیکوکار در آینده پرورش خواهیم د اد. 

وی با بیان اینکه اگر خیران مدرسه ساز را بهتر معرفی کنیم دانش آموزان به فعالیت‌های خیریه و حسنه تشویق می‌شوند، گفت: اثر تربیتی مدرسه‌سازی از خود ساختمان‌سازی برتر است، زیرا نهادینه‌سازی فرهنگ خیری از مدرسه‌سازی مهم‌تر و برتر است. 

وزیر آموزش و پرورش گفت: کار خیر در امر مدرسه‌سازی در تحقق ساحت‌های ششگانه تربیتی بیشتر است، لذا دانش آموزان باید در جریان این فعالیت خداپسندانه قرار گیرند. 

وی ادامه داد: در سال جاری و در طول سفرهای استانی رئیس جمهور و هیئت دولت به استان ها، ۷۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های مدرسه‌سازی با اولویت طرح‌های خیری تخصیص داده شده است. 

عضو کابینه دولت مردمی بر تلاش برای تحقق تعهدات دولت در قبال مشارکت خیرین تاکید و خاطرنشان کرد: در این آیین یاد انسانی متدین، متهعد و خیر را گرامی می‌داریم و همواره مدیون جامعه خیرین هستیم. 

وی افزود: مدرسه‌سازی از مصادیق مشارکت اجتماعی مندرج در بیانیه گام دوم انقلاب است که به همت خیرین محقق می‌شود. 

او در حاشیه مراسم بزرگداشت پدر مدرسه‌سازی ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ستاد مقابله با کرونا برای جبرانی کمبود ناشی از آموزش‌های دانش آموزان در دوران کرونا ۱۵۰۰ میلیارد تومان به منظور آموزش‌های تابستان دانش‌آموزان اختصاص داده است. 

او با اشاره به تاریخچه ساخت مدرسه خیرساز که از سال ۷۷ در کشور آغاز شده، گفت: بیان اینکه حافظی انسانی خیر و ادیب بود، افزود: بنایی که این بزرگان و خیران گذاشتند، به جایی رسیده که حدود ۵۰ درصد کلاس‌های درس را بدون هیچ چشم‌داشتی می‌سازند. 

وزیر آموزش و پرورش گفت: اثر معنوی مدرسه‌سازی این است که دانش آموزان ما با افراد خیرخواه و این اقدامات نیک آشنا می‌شوند و این برای ما ارزش دو چندانی دارد و ملزم هستیم که همیشه یاد این عزیزان را گرامی بداریم. 

نوری عنوان کرد: همکاران فرهنگی خیرین را با هر میزان کمک، به مدرسه دعوت کنند تا دانش آموزان الگو پذیرند و در آینده جای این خیرین را در جامعه پر کنند. 

وی درباره استانداردسازی سرانه آموزشی دانش آموزان اظهارکرد: بودجه آموزش و پرورش امسال در بودجه عمومی دولت تغییر جدی داشت و این نوید می‌دهد که می‌توانیم کمک بیشتری به مدارس داشته باشیم. 

نوری افزود: ضعف‌هایی داریم که باید پوشش داده شود اما دولت به‌ویژه شخص رئیس جمهور همت خود را به کمک‌های جدی گذاشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز