خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران مطرح کرد:

ساخت ۱۵۰ مدرسه خیرساز در سال آینده

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۴۵۴

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: شهرداری در دوره‌های گذشته در مناطق پرجمعیت زمین و مدرسه به آموزش و پرورش نداده است، به همین دلیل در مناطق مختلف مشکلات خاصی در این زمینه ایجاد شده است. باید تلاش کنیم که شهرداری وارد کار شود، البته درحال تعامل با شهرداری هستیم چراکه خیر وجود دارد اما کمبود زمین وجود دارد.

به گزارش ایلنا، «علیرضا کریمیان» مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران امروز در گردهمایی اعضای دفاتر نمایندگی خیرین مدرسه شهر تهران اظهار کرد: لازم است امور خیری در جامعه نهادینه شود، کار خیر و عمل شریف وقف از دیرباز در کشور ما بوده و برآمده از آموزه‌های دینی ماست. 

وی افزود: حتی در کشورهای بیگانه هم از این فرهنگ دیرینه وقف ما استفاده کرده‌اند و موسسات بسیار ثروتمندی ایجاد شده که که افراد مشهور بسیاری ثروث خود را وقف تعلیم و تربیت افراد می‌کنند. 

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: افرادی که از کمک خیرین بهره‌مند شده‌اند هم در آینده خیر می‌شوند، بنابراین برای نهادینه کردن این فرهنگ باید خیرین را تکریم کنیم. 

کریمیان خاطر نشان کرد: وابستگی به مال را همه درک کرده‌ایم، در این میان خیرین بزرگی وجود دارند که مدرسه می‌سازند و میلیاردها تومان هزینه را صرف فضای مدرسه می‌کنند، بنابراین فرهنگ خیررسانی اهمیت بسیاری دارد. 

وی یادآور شد: وقتی افراد وارد مدرسه می‌شوند و نام خیر را می‌بینند، بی‌شک الگو می‌پذیرند و خود را هم لایق کار خیر می‌بینند. 

کریمیان خطاب به مدیران مناطق ۱۹گانه و آموزش و پرورش استثنایی گفت: با توجه به اهمیت خیر بودن، این کار نیک باید نهادینه شود، در این مسیر اولین دستاورد این است که خیر هم به انجام کار نیک دلگرم می‌شود و افراد دیگر را هم ترغیب به کار خیر می‌کنند. 

وی ادامه داد: با تکریم خیرین، کار فرهنگی دقیق و عمیق می‌تواند منشا کار خیر باشد. 

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران همچنین درباره کمبود زمین برای ساخت مدرسه اظهار کرد: شهرداری در دوره‌های گذشته در مناطق پرجمعیت زمین و مدرسه به آموزش و پرورش نداده است، به همین دلیل در مناطق مختلف مشکلات خاصی در این زمینه ایجاد شده است، بنابراین باید تلاش کنیم که شهرداری وارد کار شود، البته درحال تعامل با شهرداری هستیم چراکه خیر وجود دارد اما کمبود زمین وجود دارد. 

کریمیان با اشاره به احداث ۱۵۰ مدرسه خیرساز تحت عنوان امام رضا (ع) در سال تحصیلی آینده افزود: تهران را باید یکپارچه و به عنوان یک پیکره ببینیم تا مشکلات کمبود مدرسه رفع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز