خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای:

اندیشه‌های انقلاب اسلامی در ذهنِ صدها استاد بسیجی تکثیر شده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۱۷۶

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: بیانیه گام دوم انقلاب با طرح نظریه نظام انقلابی راه علاج برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور را در توجه به ظرفیت‌های داخلی و توسعه درون‌زا می‌داند.

به گزارش ایلنا از اداره‌کل روابط عمومی وزارت علوم، عرفان خسرویان در آستانه سالروز شهادت  مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید در گردهمایی سراسری فرماندهان بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای طی سخنانی با تبیین مؤلفه‌های دانشگاه تراز انقلاب اسلامی گفت: به رغم همه کارشکنی‌ها اندیشه‌های انقلاب اسلامی، در ذهنِ صدها استاد بسیجی تکثیر و تقویت شده و دانشگاه با مفهوم غربی به دانشگاه تراز انقلاب نزدیکتر شده است. 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور افزود: بر طبق فرمایش مقام معظم رهبری همراه شدن حرکت علمی با آرمان‌های والای معنوی و انقلابی، زمینه‌ساز به سامان رسیدن مسائل کشور است و دانشگاه تراز انقلاب اسلامی می‌تواند مسیر پیشرفت علمی کشور را هموار و سعادت ملت و کشور را تضمین کند. 

وی تربیت استاد در تراز انقلاب اسلامی را از مهمترین اهداف تاسیس بسیج اساتید دانست و افزود: در شرایط کنونی که کشور نیاز به تسریع در حل مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارد، نقش آفرینی اساتید بسیجی با تکیه بر روحیه انقلابی و عمل جهادی در سالی که از سوی علمدار انقلاب به تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین مزین شده، می‌تواند گره‌گشا و حماسه آفرین باشد. 

خسرویان با تشریح فرآیند تحقق تمدن نوین اسلامی مطابق گفتمان رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: این فرآیند در پنج مرحله انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و در نهایت تمدن نوین اسلامی شکل می‌گیرد و اکنون در مرحله تشکیل جامعه اسلامی هستیم. 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای تأکید کرد: بیانیه گام دوم انقلاب با طرح نظریه نظام انقلابی بعنوان یک تعبیر دقیق نظام‌سازی را که مستلزم ثبات و استقرار است با تغییر و تحول دائمی و مقتضیات انقلاب است ترکیب می‌کند و راه علاج برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور را در توجه به ظرفیت‌های داخلی و توسعه درون‌زا می‌داند. 

وی در ادامه افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم پیرو مطالبه از جوانان مومن انقلابی نظریه‌ای برای گذار از وضعیت آتش‌به‌اختیار به تشکیل یک دستگاه مرکزی و مدیریتی انقلابی و جهادی را ترسیم فرمودند. 

خسرویان داشتن روحیه خدمت‌رسانی به مردم، تخصص و کارآمدی، مسئولیت‌پذیر بودن و تعهد به مردم و انقلاب را از ویژگی‌های مدیر تراز انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: در دهه پنجم انقلاب دانشگاه تراز انقلاب اسلامی می‌تواند پرچم دار بسط نظریه نظام انقلابی باشد و زمینه را برای ترویج نگاه انقلابی، روحیه انقلابی، عمل و تبیین جهادی فراهم کند. 

گفتنی است در گردهمایی فرماندهان بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای، آیت الله صدیقی مهمان ویژه این مراسم،  مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور، سردار طلایی نیک، معاون توسعه و پشتیبانی و امور مجلس وزارت دفاع،  جعفرپور، رئیس بسیج اساتید وزارت علوم،  جلیلی رئیس بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای، معاونان و مدیران ارشد دانشگاه و جمعی دیگر از مسئولان و بسیجیان حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز