خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس تهران بزرگ خبر داد:

جزییات دستگیری سارقان صندوق امانات/عوامل بانک ملی در سرقت دخالت نداشتند/ ۱۳ نفر از متهمان دستگیر شدند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۰۹۶

رئیس پلیس تهران بزرگ در مورد دستگیری سارقان صندوق های امانات بانک ملی گفت: تعداد ۱۰ تا ۱۱ نفر دستگیر شده اند و ۳ نفر هم در خارج دستگیر شده‌اند و مجرمین که به خارج از کشور متواری شده بودند به داخل آورده می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: با اقدامات شبانه‌روزی کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ یکی از بزرگترین سرقت‌ها کشف شد. ما بلافاصله بعد از اینکه از حادثه سرقت مطلع شدیم با همه توان و تشکیل تیم ویژه عملیاتی که زبده‌ترین کارآگاهان تهران بودند، وارد عمل شدیم. یک هفته شب و روز نداشیم و امروز خداراشکر با اقدامات شبانه روزی همکاران، سارقین بانک ملی که بخشی داخل کشور بودند و باید جمع شوند، بخشی به خارج متواری شده‌اند و با هماهنگی پلیس اینترپول آن‌ها هم همه دستگیر شده‌اند و در حال انتقال به داخل کشور هستند. 

او در مورد تعداد کل سارقان تصریح کرد: فعلا ۱۰ نفر دستگیر شده است و ۳ نفر هم در خارج دستگیر شده‌اند و مجرمین که به خارج از کشور متواری شده بودند، به داخل آورده می‌شوند. 

سردار رحیمی با تاکید به اینکه موضوع اصلی بحث اموال مردم است بیان کرد: از اعداد و اراقام دقیق اطلاع نداریم اما بخش عظیمی از اموال به سرقت رفته، جمع شده است. این اموال در جاهای مختلف و در اختیار افراد گوناگونی بوده است. 

رئیس پلیس تهران بزرگ با تاکید به اینکه تلاش پلیس براین است که با تمام توان اموال مردم را جمع آوری کند، گفت: برای تحویل اموال مردم قطعا از طریق بانک مرکزی اقدام می‌شود و ما اموال کشف شده را به آن‌ها تحویل می‌دهیم و آن‌ها به مردم باز می‌گردانند. 

سردار رحیمی درمورد نحوه سرقت توضیح داد: یکی از مشکلات ما این است که در بخش هزینه کردن به خصوص در بانک که عملیات بانکی سنگین آنجا انجام می‌شود کمترین توجهی به مسائل ایمنی می‌شود. عامل تحریک سارقان هم همین موضوع بوده که زمینه بی‌توجهی به مسائل ایمنی و امنیتی موجب چنین اتفاقی شده و همین جا اعلام می‌کنیم به همین شعبه بانک ملی هم یک ماه قبل تذکر داده بودیم و همکاران من صورت جلسه کرده بودند و ثبت هم شده و سند داریم و متاسفانه توجه نشده است.

وی ادامه داد: در ابتدا ما هیچ سرنخی درباره این سرقت نداشتیم و کار ما از ۸ صبح ۱۶ خرداد آغاز شد و کمتر از ۲۴ ساعت به سرقت پی بردیم و عناصر اصلی مجرمان شناسایی و کار دستگیری مجرمان و استرداد اموال آغاز شد.

وی ادامه داد: در تهران و چند شهرستان دیگر عملیاتهای پلیس و تیراندازی و مجروح شدن تعدادی از سارقان برخی از سارقان در همان ابتدا به خارج از کشور رفتند که البته با سرعت پلیس اینترپل با اقدام هماهنگ با پلیس بین الملل ۳ سارق را که یکی از آنها سرکرده سارقان بود، در کشور دوم دستگیر کردیم و در ادامه به ایران منتقل خواهند شد.

وی با اشاره به دستگیری ۱۳ نفر گفت: تیم اصلی سرقت دستگیر شده اند اما همه این افراد  سارقان نبوده اند بلکه عوامل موثر در سرقت و خریدار اموال مسروقه نیز بوده اند. هزاران سکه، ارز و طلا  کشف شده واز مالباختگان تقاضا داریم به پلیس آگاهی مراجعه نکنند چراکه اموال کشف شده در اختیار مرجع قضایی قرارخواهد گرفت.

وی ادامه داد: کاراگاهان ما چندین شبانه روز و در شهرستانهای مختلف تلاش کردند تا در کمترین زمان این افراد را شناسایی و دستگیر کنند.

رییس پلیس پایتخت تصریح کرد: با بیان اینکه سارقان سابقه دار بوده اند، گفت: متاسفانه به جهت عدم رعایت ابتدایی ترین اصول امنیتی در بانک این سرقت انجام شده است بانک یک ماه قبل نگهبان داشته اما با این نیروها قطع همکاری شده است. متاسفانه ما در مراکز دیگر نیز شاهد عدم ایمنی هستیم.

وی ادامه داد: این سارقان توانسته اند ۱۶۸ صندوق را باز کنند اما همین بانک توسط پلیس پیشگیری بازدید شده و درباره ایمنی و امنیت بانک تذکر داده شده بود. سارقان از بالای درب پارکینگ وارد شده اند.

رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه این افراد بیش از ۱۲ ساعت در بانک بوده اند درباره همکاری سارقان با کارکنان بانک گفت: کارکنان بانک در این سرقت هیچ دخالتی نداشته اند و دو نفر که از بانک در بازداشت هستند به دلیل سهل انگاری و عدم اطلاع رسانی به موقع به پلیس در بازداشت هستند.

سردار رحیمی با بیان اینکه این افراد در گذشته نیز سابقه سرقت ناموفق از بانک داشته اند، گفت: فصلی یکبار مسایل ایمنی بانکها و نکاتی که باید رعایت کنند را بررسی می کنیم. این بانک با پلیس ۱۱۰، سامانه مهام و کلانتری هیچ ارتباطی نداشته است. تیم سارقان یک تیم کامل بود و از مرز هوایی قبل از اطلاع سرقت به پلیس از کشور خارج شده اند.

وی در پاسخ به این سوال که اسناد امنیتی در این بانک بوده که به سرقت رفته باشد، گفت: خیر چنین چیزی صحت ندارد. در این صندوق ها صرفا اموال مردم بوده است.

رییس پلیس پایتخت تصریح کرد: علیرغم اتفاقی که افتاد ما همچنان به مردم توصیه می کنیم برای نگهداری اموال با ارزش شان از صندوق امانات استفاده کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز